مشروح پیام محمدجواد محسنی رئیس مرکز تنظیم حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) بمناسبت حمله خونین بر نمازگزاران مسجد جامع سید آباد قندوز

محمد جواد محسنی در پیامی شهدای امروز نماز جمعه سید آباد قندوز را شهدای نماز خواند و خواهان یک روز عزای عمومی شد.

مشروح پیام آقای محمدجواد محسنی رئیس مرکز تنظیم حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) بمناسبت حمله خونین بر نمازگزاران مسجد جامع سید آباد قندوز.

                         بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

                    سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

“شهدای نماز”

شهادت مظلومانه و به خاک و خون کشیده شدن ده‌ها هموطن نمازگزارمان در مسجد سید آباد ولایت قندوز سخت مایه تألم و تأثر گردید.

این گونه حملات بزدلانه بر تجمعات دینی و مذهبی درون مایه پست، ظالمانه و سفاکانه عاملین آنرا به روشنی هویدا می‌سازد و به وضاحت آنان را در صف مغضوبین درگاه خداوند و ظالین از راه اسلام قرار داده و می‌دهد.

مردم شیعه افغانستان به خوبی درک می‌کنند که این گونه حملات کور و جاهلانه ربطی به مذاهب محترم ساکن در افغانستان نداشته و ندارد و شیعیان کشور با هوشیاری تمام بر حفظ اخوت اسلامی و وحدت ملی در کشور تأکید می‌نمایند.

به روشنی هویدا است که افراطیت دشمن مشترک تمامی مذاهب ساکن در افغانستان است اما ایجاد زمینه زندگی آرام و مسالمت آمیز و حفظ امنیت شهروندان، از وظایف اولیه هر حاکمیت می‌باشد. که در این برهه از زمان، مسئولیت مستقیم حفظ امنیت مردم و مراکز شیعه به دوش تحریک اسلامی طالبان است. که اگر زمانی احساس شود این مسئولیت بر دوش طالبان سنگینی می‌نماید، مردم غیور و عزتمند ما خودشان امنیت جامعه، مراکز، مراسم‌ها و … خود را تأمین خواهند نمود.‌

در آخر ضمن اتحاف دعا به روح بلند شهدای حادثه مسجد جامع سید آباد قندوز و آرزوی شفای عاجل برای زخم برداشتگان این حادثه غم‌انگیز، به احترام خون “شهدای نماز” و همدردی با خانواده‌های معزز آنان فردا شنبه را به عنوان عزای عمومی به سوگ می‌نشینیم.

محمد جواد محسنی

رئیس موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی محسنی(ره)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *