داعش مسئولیت حمله انتحاری امروز بر نمازگزاران در ولایت قندوز را به عهده گرفت

در پی وقوع یک انفجار مرگبار حین ادای نماز جمعه امروز (۱۶ میزان) در مسجد جامع سیدآباد ولایت قندوز که باعث شهادت ۱۰۰ تن و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر از هموطنان بی‌گناه‌مان شد، گروه داعش با انتشار عکسی در وب‌سایت اعماق وابسته به این گروه تروریستی، مسئولیت این رویداد خونبار را بر عهده گرفت.

این گروه فرد انتحاری را محمد الایغوری معرفی کرده است.

این حمله تروریستی که بر نمازگزاران بی‌دفاع در مسجدی در ولایت قندوز صورت گرفت، با واکنش‌های مختلفی در داخل و خارج روبرو شد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، انفجار بر نمازگزاران حین ادای نماز جمعه را که سبب شهادت و جراحت شماری زیادی از هموطنان ما گردید، محکوم کرد.

وی با اشاره به حملات تروریستی یک هفتهٔ اخیر در مسجد عیدگاه کابل و نیز مدرسه‌ای در ولایت خوست، این اعمال را کار دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان خواند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز این حمله را محکوم کرده و آن را “جنایتی در ادامه‌ کشتارهای هدفمند شیعیان و هزاره‌ها” در کشور دانست.

این کمیسیون در اعلامیه‌ای، از این که هیچ سازوکار محافظتی قابل اعتمادی برای حمایت از جمعیت در معرض خطر وجود ندارد، ابراز نگرانی کرده است.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در مورد شمار بلند تلفات حمله بر مسجد سیدآباد در قندوز ابراز نگرانی کرده است. در اعلامیه‌ این نهاد آمده است که حمله بر مسجد سیدآباد از نوع انتحاری بوده است که براساس معلومات ابتدایی، در آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ یوناما آمده است که حمله‌ امروز بخشی از الگوی نگران‌کننده‌ خشونت است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *