پیام الحاج محمد‌جواد محسنی رئیس مرکز تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) در مورد حمله تروریستی بر مسجد جامع فاطمیه قندهار

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ

شهادت مظلومانه برادرانم در نماز جمعه مسجد جامع فاطمیه قندهار را تسلیت عرض نموده از درگاه باری تعالی برای شهداء علو درجات و برای زخمی‌های این حادثه ألیم شفای عاجل استدعاء دارم.

 إنا لله وإنا إلیه راجعون

شهادت در محراب، میراث مظلومانه مولای متقیان امیر المؤمنان علی (ع) است که برای پیروان و نمازگزاران راستین دین پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی (ص) به یادگار گذاشته است. ریخته شدن خون ما در محراب نماز، از افتخاراتی است که بر تارک تاریخ شیعه، مخصوصاً شیعیان افغانستان رخنمایی می‌کند و شک نداریم که شهدای نمازگزار امروز مسجد جامع قندهار فی اعلی علّیّین قرب اللهی و انتحار کنندگان آدم‌کش فی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ در عذابی ألیم بسر می‌برند.

شیعیان شریف قندهار، راست‌قامتان با شهامت و مؤمنی هستند که تاریخ جهاد برحق مردم افغانستان و پیشینه علم و معرفت کشور، خاطرات زیادی از آنها را با خط رزین در خود جای داده است و این راه ادامه خواهد داشت.

بیش از هفت میلیون شیعه مسلمان افغانستان به عنوان‌ واقعیت غیر قابل انکار این کشور، همیشه در کنار برادران اهل سنت خود زندگی مسالمت آمیز و آکنده از مهر و محبت در زیر چتر دین مقدس اسلام را را رقم زده اند که این اخوت اسلامی، خار چشمی در دیدگان منافقان، فِرق ضاله، دشمنان دین و ثبات کشور بوده و می‌باشد.

ما مِراراً و مکرراً تاکید نموده و خواهیم نمود که حساب برادران اهل سنت‌مان را از گروه‌های خوارج و ضاله تکفیری خون آشام جدا می‌دانیم و به کوری چشم آنان افغانستان هیچ وقت شاهد جنگ‌های مذهبی نخواهد بود. اما مجاهدین ما انتقام خون‌های مردم مسلمان ما را در زمان و مکان مناسب از عاملین این حوادث خواهند گرفت.

ما از گروه اسلامی طالبان به عنوان حاکمیت بالفعل کشور، خواهان تأمین امنیت مردم و مراکز اهل تشیع می‌باشیم و به مردم شریف خود نیز توصیه مؤکد می‌نماییم تا برای حفظ جان، مال و مراکز خود آیه مبارکه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّه» را در نظر بگیرند.

شهیدان محراب قندهار، جهادگران برپایی شعائر اسلامی هستند که جان‌های شیرین‌شان را در خانه خدا برای اقامه واجب الهی “قَدْ قٰامَتِ الصَّلاَه” قربانی نمودند و رو سیاهی، قرین ابدی گروه‌های ضاله تکفیری خواهد ماند. ان شاءالله

محمد جواد محسنی

رئیس مرکز تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی محسنی(ره)

#قندهار_معطر_به_بوی_شهیدان_محراب

#تلویزیون_تمدن

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *