قندهار – نگرانی‌ها از وضعیت صحی شاعر مشهور قندهاری در حمله بر مسجد فاطمیه قندهار

در حمله خونین مسجد جامع فاطمیه قندهار، در کنار شهید شدن نزدیک به ۶۰ نمازگزار بیش از ۷۰ تن دیگر مجروح شده اند. از مرگ پدر و پسر در دو هفته ‌پی‌هم گرفته تا شاعری مشهور قندهاری که حالا پس از این رویداد به دلیل زخم‌های وارده وضعیت صحی مناسب ندارد. در میان مجروحان این رویداد حاجی محمد آصف جعفری مشهور به خان آقا از شاعران مشهور قندهاری نیز وجود دارد. شاعران و مداحان این ولایت وضعیت صحی این شاعر را وخیم گزارش داده اند و گفته‌اند که به دلیل وخامت وضعیت صحی‌اش اجازه پرواز را در انتقال زخمیان به ایران نیافته است.

بر اساس گزارش‌ها حاجی محمد آصف جعفری مشهور به خان آقا نیز در رویداد خونین بر مسجد فاطمیه قندهار بشدت مجروح شده. مداحان و شاعران این ولایت می‌گویند وضعیت صحی او وخیم است.

خان آقا از شاعران برجسته زبان فارسی است. اشعار او خواننده ها و طرفداران زیادی در قندهار و ولایات همجوار بخصوص در بین فارسی زبانان دارد.

برخی از شاعران و مداحان قندهار این شاعر بزرگوار زبان فارسی را وصف نموده و میگویند: خان آقا اشعار پر محتوایی دارد و  اکثرا شعرهایش آیینی و در وصف خاندان اهلبیت عصمت و طهارت است.

برخی‌هم از اخلاق نیک او یاد می‌کنند. شاعری که اخلاق نیک‌اش زبان زد عام و خاص است. با این همه؛ وضعیت صحی این شاعر قندهاری بگونه وخیم گزارش شده طوری که حتی در انتقال زخمیان به ایران  به او اجازه پرواز از سوی داکتران داده نشده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *