ایجاد ایمنی ۹۰ درصدی واکسین‌های “فایزر_بیون‌تک” در اطفال

نتایج تحقیق دو شرکت آمریکایی و آلمانیِ فایزر و بیون‌تک، از اولین شرکت‌های تولید واکسین کووید ۱۹ نشان می‌دهد که اثر بخشی و ایجاد ایمنی ۹۰٫۷ درصدی واکسین‌های تولیدی این دو شرکت بر اطفال ۵ تا ۱۱ ساله در آزمایش‌های بالینی این دو واکسین به اثبات رسیده است.

شرکت فایزر با ارائه نتایج این تحقیقات به سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا، ایجاد ایمنی بالای ۹۰ درصد این واکسین را از تجزیه و تحلیل آمارها از میان ۲ هزار و ۶۲۶ شرکت کننده سنین ۵ تا ۱۱ ساله با تزریق دو دُز واکسن ۱۰ میکروگرامی، چیزی معادل یک سوم دُزی که برای افراد دوازده سال به بالا تجویز می‌شود، به دست آمده است.

بدین ترتیب در صورت تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا، مجوز واکسیناسیون اطفال ۵ تا ۱۱ سال در ماه میلادی آینده در این کشور، صادر خواهد شد.

گفتنی است که واکسین‌های دو شرکت آمریکایی و آلمانی فایزر_بیون‌تک که بر اساس فناوری (آر.ان.ای) پیام‌رسان ساخته شده، مجوز استفاده برای سنین ۱۲ به بالا را گرفته بودند.

در حال حاضر حدود ۱۹۰ میلیون نفر از جمعیت امریکا به صورت کامل، دو دُز واکسین دریافت کرده‌اند که در حدود ۱۱ میلیون از آنها نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله بوده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *