گزارش سیگار از آینده نامعلوم کمک‌های امریکا به افغانستان

سیگار در ۵۳ومین گزارش ماهانه‌اش گفته، آینده کمک‌های ایالات متحده به افغانستان نامعلوم است.

در این گزارش که برای کانگرس ایالات متحده تهیه شده آمده: وزارت خارجه امریکا به تاریخ ۲۹ سپتامبر سال روان به سیگار گفته، ایالات متحده هیچ کمکی به حکومت فعلی افغانستان یا هیچ بخشی از حکومت نمی‌کند.

از سویی هم ایالات متحده نزدیک به ۱۰ میلیارد دالر پول‌های بانک مرکزی افغانستان را در خارج از این کشور منجمد ساخته و وزارت مالیه امریکا گفته، هیچ برنامه‌ای برای آزادسازی این پول روی دست ندارد. این درحالیست که در افغانستان اما مردم در بحران بد بشری بسر می‌برند و از امریکا می‌خواهند تا پول‌های مسدود شده را آزاد کند.

از سوی هم جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان، در تازه‌ترین اظهاراتش، وزارت دفاع و خارجه امریکا را به پنهان‌کاری در مسایل افغانستان متهم کرده.

او گفته، وزارت دفاع و خارجه امریکا با محدودکردن دسترسی به اطلاعات درباره خروج از افغانستان، سبب شد تا مردم و قانون‌گذاران امریکایی در جزئیات سقوط دولت پیشین افغانستان قرار نگیرند. 

سیگار همچنین گفته، وزارت دفاع امریکا از سال ۲۰۱۵ به درخواست اشرف غنی، مانع انتشار علنی اطلاعات مهمی درباره عملکرد دولت و نیروهای امنیتی افغانستان شده است. وزارت دفاع و خارجه امریکا به این گزارش سیگار تاکنون واکنشی نداشته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *