رد گزارش‌ها درمورد پیوستن نظامیان پیشین به داعش از سوی حکومت

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت در گفتگو با رسانه‌ها، گزارش‌ها درباره پیوستن نظامیان پیشین به داعش را رد کرد.

چند روز قبل وال استریت ژورنال پرده از رازی دیگری برداشت؛ سرباز گیری داعش از نظامیان پیشین. این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی حکومت پیشین نوشت، شماری از کارمندان امنیت ملی حکومت پیشین و نظامیان نخبه که قبلا توسط ایالات متحده آموزش دیده بودند، برای پیوستن به گروه داعش ثبت‌نام کرده‌اند.

بر بنیاد گزارش وال‌ستریت ‌ژورنال، هرچند تعداد نظامیانی که تاکنون به داعش پیوسته‌اند زیاد نیستند، اما شمار آن‌ها با گذشت هر روز در حال افزایش است.

با این حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید داعشی که در افغانستان از آن نام برده می‌شود، داعش سوریه و عراق نیست و این گروه وجود فیزیکی در کشور ندارد. به باور آقای مجاهد این گزارش‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.

اما باور آگاهان چیز دیگری‌است. به باور آگاهان پس از تسلط حکومت جدید بر کشور، هزاران نیروی امنیتی و کارمندان حکومت پیشین کار خود را از دست داده‌اند، تعداد اندکی از آن‌ها موفق شدند کشور را ترک کنند و بخش عمده‌ آن هنوز در افغانستان بسر می‌برند، با آن‌که حکومت عفو عمومی اعلام کرد، اما بسیاری‌ها به آن باور ندارند.

با این‌حال نگرانی‌ها از وضعیت مبهم افغانستان همچنان باقیست. وضعیتی که اگر حکومت برای برون رفت از آن کارشیوه‌ای مشخصی را روی دست نگیرد ممکن است تحولات ناخوشایندی را در پی داشته باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *