واکنش‌های داخلی و بیرونی به حمله بالای شفاخانه ۴۰۰ بستر در کابل

یک روز پس از حمله مرگبار بر شفاخانه ۴۰۰ بستر کابل، این رویداد با واکنش‌های تند داخلی و بیرونی روبرو شده است.

براساس گزارش‌ها، در حمله دیروز بر شفاخانه ۴۰۰ بستر، حدود ۱۹ تن جان باختند و ۵۰ تن دیگر زخم برداشتند.

حمله‌ای که در ابتدا با دو انفجار پیهم آغاز شد و سپس چندین مهاجم به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند. در نهایت پس از چندین ساعت تمامی مهاجمان این حمله از سوی نیروهای امنیتی ازپا درآمدند.

حالا یک روز پس از این حمله، واکنش‌ها نسبت به آن بالاست. از حامدکرزی رئیس‌جمهور اسبق تا عبدالله عبدالله و شماری از سیاسیون این حمله را محکوم کرده‌اند. از جمله حامد کرزی این حمله را غیرانسانی و توطئه در برابر افغانستان خوانده است.

یوناما نیز این حمله را نکوهش کرده و آن را نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی عنوان کرده. درهمین حال، سازمان صحی جهان با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حمله گفته، مراکز صحی و درمانی، نباید هدف حملات قرار بگیرند.

از سویی هم، مایکل کوگلمن، کارشناس امور آسیای جنوبی در مرکز تحقیقات وودرا ویلسن در امریکا در توییتی نوشته، حمله دیروز بر شفاخانه ۴۰۰ بستر، در تناقض با ادعای مسئولین افغانستان در مورد ختم جنگ و تامین صلح در این کشور است.

واکنش‌ها به حمله دیروز درحالی صورت می‌گیرد که این دومین باریست شفاخانه ۴۰۰ بستر در کابل هدف حمله قرار می گیرد. پنج سال پیش و در سال ۲۰۱۷ نیز این شفاخانه هدف حمله قرار گرفته بود که در آن رویداد، ده‌ها تن جان باختند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *