تاکید قطر بر جلوگیری از سقوط افغانستان

وزیر خارجه قطر می‌گوید، از سقوط افغانستان باید جلوگیری شود. شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در یک نشست خبری تاکید کرد، که برای جلوگیری از سقوط افغانستان باید اجماع بین‌‌المللی شکل گیرد.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که این روزها افغانستان را بحران اقتصادی تهدید می‌کند. بحرانی که بگفته سازمان ملل و نهادهای امدادرسان اگر به آن توجه نشود، فاجعه بشری رخ خواهد داد.

دیدار وزیران خارجه قطر و سلوانیا در شهر لیوبلیانا پایتخت سلوانیا!

دیداری که در آن وزیر خارجه قطر در کنار سایر مسائل به موضوع افغانستان نیز پرداخت و گفت، باید از سقوط این کشور جلوگیری شود.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی برای نجات افغانستان از سقوط، خواهان شکل گیری اجماع بین‌المللی شد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی؛ وزیر خارجه قطر

” برای اینکه افغانستان از سقوط نجات یابد، باید اجماع بین‌المللی شکل گیرد. حکومت فعلی افغانستان به تمامی بخش‌های جامعه بدون تبعیض فرصت بدهد و از رعایت حقوق همه مردم به شمول زنان اطمینان دهد.”

وزیر خارجه قطر در ادامه تاکید کرد که مسئولان حکومت فعلی افغانستان باید به تعهدات ‌شان عمل کنند، از جمله در بخش مبارزه با تروریزم بین‌المللی.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی؛ وزیر خارجه قطر

“جامعه جهانی باید شاهد گام‌های جدی از سوی مسئولان حکومت فعلی افغانستان در مبارزه با تروریزم بین‌المللی در افغانستان باشد و در مقابل جامعه بین‌المللی نیز تماس‌های شان را با جوانب مختلف در افغانستان حفظ نماید.”

قطر درحالی بر جلوگیری از سقوط افغانستان تاکید کرده، که این روزها افغانستان با بحران اقتصادی روبروست

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *