آمادگی امریکا برای دور جدید مذاکرات با مسئولان حکومت فعلی افغانستان

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان اعلام کرده، که واشنگتن برای دور جدید گفتگوها با مسئولان حکومت فعلی افغانستان آمادگی می‌گیرد.

آقای وست همچنین از حضور داعش و القاعده در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته، حکومت فعلی باید بر تهدیدات داعش غالب آید. همزمان با این، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا اعلام کرده، واشنگتن قصد ندارد تا پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد سازد.

توماس وست؛ نماینده امریکا در امور صلح افغانستان

“واشنگتن از افزایش حملات شاخه خراسان داعش نگران است. ما از طالبان می‌خواهیم که در مقابله با آنان فایق آیند. از سوی دیگر، القاعده به حضور خود در آنجا افغانستان ادامه می‌دهد که ما به این خاطر بسیار نگرانیم.

توماس وست در ادامه گفت، واشنگتن درحال حاضر برای مرحله دیگر گفتگو‌های استخباراتی با کابل آمادگی می‌گیرد. وی گفته، مرحله دیگر گفتگو‌ها میان امریکا و طالبان در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

با این حال در برخی گزارش‌ها آمده که توماس وست در بروکسل با متحدان ناتو درباره نقشه راه، جهت به رسمیت شناختن حکومت فعلی افغانستان بحث می‌کند.

همزمان با این، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا بتازگی در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد می‌کند یا خیر؟ چنین پاسخ داده است.

جک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی امریکا

“تا زمانی که گروه طالبان در رویکرد شان به ویژه در ایجاد یک حکومت همه‌شمول تغییر نیاورد، امریکا به حکومت فعلی افغانستان پول نخواهد داد. “

امریکا درحالی گفته، پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد نمی‌کند که بحران بشری در کشور هر روز درحال بدتر شدن است. وضعیتی که سازمان جهانی غذا گفته، اگر کمک‌های عاجل بشری به افغان‌ها فراهم نشود، افغانستان به جهنم روی زمین تبدیل خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *