تعهد گروه ترویکا در جهت تلاش برای کاهش فشار شدید بر سیستم بانکی افغانستان

گروه ترویکا متشکل از کشورهای چین، روسیه، امریکا و پاکستان در دیدار با رئیس ستاد ارتش پاکستان در راولپندی تعهد کرده‌اند، که تلاش خواهند کرد تا فشار شدید بر سیستم بانکی افغانستان را کاهش دهند.

آنان هشدار داده‌اند، فروپاشی اقتصاد افغانستان به بحران جدید پناهجویان منجر خواهد شد. در همین حال، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفته، سیاست امریکا در قبال افغانستان از نظر سیاسی، نظامی و بشردوستانه شکست خورده است.

درحالیکه نزدیک به ۱۰ میلیارد از ذخایر ارزی افغانستان از سوی ایالات متحده مسدود است و افغانستان را خطر فروپاشی اقتصادی تهدید می‌کند، اعضای ترویکا پلس متعهد به تلاش برای کاهش فشار بر سیستم بانکی افغانستان شده‌اند.

نمایندگان چین، روسیه، امریکا و پاکستان در دیدار با رئیس ستاد ارتش پاکستان در راولپندی گفته‌اند، تلاش می‌کنند تا فشار شدید بر سیستم بانکی افغانستان را کاهش دهند.

نمایندگان این چهار کشور هشدار داده‌اند، فروپاشی اقتصاد افغانستان به یک بحران جدید پناهجویان منجر خواهد شد. همزمان با این، عمران‌خان، نخست‌ وزیر پاکستان از جامعه‌ بین‌المللی خواسته، مسوولیت جمعی خود را برای جلوگیری از یک بحران شدید انسانی در افغانستان انجام دهند.

از جانبی دیگر، نماینده‌ روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز از بسته ماندن دارایی‌های افغانستان توسط امریکا انتقاد کرده است.

:میخائیل اولیانوف؛ نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین  

“درحالی که مردم افغانستان گرفتار فقر و تنگدستی هستند، ایالات متحده براساس سیاست‌های اشتباه، سرمایه‌های افغانستان را مسدود کرده است .

میخائیل اولیانوف در ادامه گفته، سیاست امریکا در قبال افغانستان از نظر سیاسی، نظامی و بشردوستانه شکست‌ خورده است. با این همه، پیش‌تر روسیه و چین، خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان به دلیل بحران اقتصادی شده بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *