قندهار- شکایت شهروندان از افزایش نرخ بیکاری

تحولات اخیر سیاسی در کشور سبب شده تا نرخ بیکاری در اکثر ولایات کشور افزایش پیدا کند. در این میان باشندگان ولایت قندهار نیز با شکایت از نرخ بالای بیکاری از حکومت می‌خواهند تا زمینه کار را برای شان فراهم کنند.

درهمین حال، آگاهان اقتصادی دلیل اصلی بیکاری در کشور را نبود حمایت از صنعت و زراعت در کشور می دانند. به گفته آگاهان، دولت مکلف است تا با حمایت از بخش زراعت و به راه انداختن چرخه صنعت، جلو بیکاری و فقر در کشور را بگیرد.

در ماه‌های پسین، فقر و بیکاری در کشور به اوج خود رسیده. کار نیست، فقر بیداد می‌کند و اقتصاد کشور در خطر فروپاشی قرار گرفته است.

درقندهار نیز، شماری از کارگران می‌گویند، روزها منتظر کار هستند، اما هیچ خبری از کار نیست.

کارگران که سایر ولایات نیز در بین ‌شان است می‌گویند، در هفته شاید یک یا دو روز را مصروف کار باشند، آنهم با مزد حداقل ۲۵۰ افغانی در روز.

آنان از دولت می خواهند تا زمینه کار را برای ‌شان فراهم کند و در کمک‌هایی که با فقرا می شود آنان را از یاد نبرد.

آگاهان اقتصادی نیز دلیل اصلی بیکاری در کشور را نبود حمایت از صنعت و زراعت در کشور می دانند. به گفته آگاهان، دولت باید در بخش‌ زراعت و تشویق سرمایه‌گذاران در بخش صنعت به گونه جدی دست به کار شود، تا جلو بیکاری در کشور گرفته شود.

با این همه، وضعیت اقتصادی مردم روز به روز درحال بدتر شدن است. آمارهای سازمان‌های جهانی نیز حکایت از وضع بد معیشتی مردم دارد. دیده شود که حاکمان کنونی چه تدابیری را برای بیرون رفت از این مشکلات روی دست خواهند گرفت.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *