بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در کابل

همزمان با تشدید بحران سیاسی در افغانستان، امارت متحده عربی از بازگشایی سفارت‌اش در کابل خبر داد. حکومت می‌گوید، در کنار امارات متحده، قرار است شماری از کشورهای منطقه و جهان نیز در آینده نزدیک، سفارت‌خانه‌های‌ خود در کابل را فعال کنند.

این درحالی است که اخیرا دو نماینده کنگره امریکا اعلام کردند، که واشنگتن نباید حکومت فعلی افغانستان را به رسمیت بشناسد.

احمدالله وثیق، معاون سخنگوی حکومت نیز اینجا در برگه‌ تویتر خود نوشت، که در حال حاضر امارات متحده عرب و افغانستان روابط خوب دارند و این روابط باید تقویت شود. ” اشاره‌ای به بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در کابل “

درپی نشر این خبر، حالا سران حکومت می‌گویند، بازگشایی سفارت های کشورهای منطقه و جهان در کابل، گامی بسوی مشروعیت حکومت است.

از طرفی‌هم، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه نیز دیروز شنبه(۲۹ عقرب) در گفتگو با یک خبرگزاری مالیزیایی گفته، که قرار است آلمان در هفته جاری سفارتش را در کابل فعال کند.

آقای متقی همچنین گفته، علاوه بر آلمان، ایتالیا و ترکیه نیز قصد دارند سفارت های شان را در کابل باز کنند. این درحالی است که پیش از این، پاکستان، ایران، ترکمنستان و قزاقستان نیز سفارت های خود را در کابل باز کرده بودند.

آنطرف اما، شماری از اعضای کنگره امریکا، همچنان در تلاش برای اعمال فشار بر حکومت جدید در افغانستان است. در آخرین مورد نیز دو عضو کنگره اعلام کردند، که حکومت فعلی در افغانستان نباید مشروعیت کسب کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *