امیدواری برنامه جهانی غذا از تهیه کمک به افراد نیازمند در افغانستان

برنامه جهانی غذا می‌گوید، کمک‌های بشری به ۲۲ میلیون افغان نیازمند تهیه خواهد شد. دیوید بسلی، رئیس اجرائیه برنامه جهانی غذا با انتشار یک پیام ویدیویی گفت، که تیم آن‌ها در افغانستان سرگرم رساندن کمک به افراد نیازمند در مناطق مختلف افغانستان است.

همزمان با این؛ ینس لرکه،‌ سخنگوی ادارهٔ کمک‌های بشری ملل متحد در صحبت با خبرنگاران در ژنیف گفته، که تقاضای فوری بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری این سازمان به منظور فراهم آوری کمک بشردوستانه در افغانستان تا پایان سال، به طور کامل تمویل شده است.

او در یک پیام تصویری که در صفحه توییتر خود منتشر کرده گفته کمک‌های بشری برای ۲۲ میلیون افراد نیازمند در افغانستان تهیه خواهد شد.

دیوید بسلی؛ رئیس اجرائیه برنامه جهانی غذا

“ما باید نیازمندی ۲۲ میلیون نفر را بسنجیم. وضعیت خیلی خراب است. تیم ما سرگرم رساندن کمک است. آنها در افغانستان به مناطقی مواد کمکی را انتقال می‌دهند که نیاز است.”

آقای بسلی همچنین افزوده، آنها می‌کوشند که برای نجات زندگی مردم در سراسر افغانستان کمک برسانند و تمرکز آنها بیشتر در کابل است.

در پیام دیگری آقای بسلی از افزایش شمار گرسنگان در جهان نیز ابراز نگرانی کرده و رهبران جهان و ثروتمندان را مورد انتقاد قرار داده است.

دیوید بسلی؛ رئیس اجرائیه برنامه جهانی غذا

“تصور کنید اگر فرزند یا نوه شما در شرف گرسنگی بود، هر کاری که ممکن است برای نجات آنها انجام می‌دهید. در حالی که امروز ۴۰۰ تریلیون دلار ثروت در جهان وجود دارد، شرم بر ما باد که اجازه دادیم یک کودک از گرسنگی بمیرد.

هم‌زمان با این، سخنگوی ادارهٔ کمک‌های بشری ملل متحد در ژنیف نیز به خبرنگاران گفته، که تقاضای فوری ۶۰۰ میلیون دالری این سازمان به منظور فراهم آوری کمک بشردوستانه در افغانستان تا پایان سال، حال به طور کامل تمویل شده است.

ینس لرکه؛ سخنگوی ادارهٔ کمک‌های بشری ملل متحد 

“حال گفته می‌توانیم که تقاضای کمک فوری برای افغانستان ۱۰۰ درصد تمویل شده است. ایالات متحده،‌ کشور‌های عضو اتحادیهٔ اروپا و جاپان از جمله تمویل کنندگان عمده‌ هستند که کمک ۶۰۶ میلیون دالری را برای مردم افغانستان تمویل کرده اند.

این مقام سازمان ملل متحد همچنین افزوده که شرایط فراهم آوری کمک‌های بشری در سراسر افغانستان بهبود یافته، اما تاکید کرد که جلوگیری از سقوط اقتصادی افغانستان یک مشکل بزرگ است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *