روسیه – دیدار ولادیمیر پوتین با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر سوچی روسیه باهم دیدار کردند. پوتین در این دیدار گفت، موقف مسکو در مورد فلسطین بدون هیچ تغییری ثابت است.

او همچنین گفت، مسئله فلسطین باید براساس تصمیماتی که قبلا در شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده بود حل شود.

پوتین به محمود عباس از روابط نیک میان دو کشور وعده داد و اعلام کرد، که مسکو برای مبارزه با همه گیری کرونا کمک‌های صحی به فلسطین ارسال خواهد کرد. محمود عباس نیز خواهان روابط نیک با مسکو شد و از موقف روسیه در مورد فلسطین قدردانی کرد.

ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه:

“موضع روسیه در مورد حل و فصل مشکل فلسطین بدون تغییر باقی میماند. مشکل فلسطین باید براساس تصمیماتی که قبلا در سطح شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده بود، حل شود. “

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار از نقش  و حمایت مسکو از فلسطین قدردانی کرد.

محمود عباس؛ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

“نقش روسیه در قبال فلسطین تاثیرگذار بوده ما همیشه از نقش مسکو در قبال قضیه فلسطین و همچنان حمایت روسیه از فلسطین قدردانی می‌کنیم. “

رئیس جمهورروسیه نیز گفت، داد وستد تجاری میان روسیه و فلسطین روبه افزایش و مسکو میخواهد، در قمست مبارزه با ویروس کرونا در فلسطین همکاری کند.

ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه:

“مسکو فعالانه از فلسطین برای مبارزه با همه گیری کرونا از جمله دارو، واکسین و متخصصان پزشکی به این کشور حمایت می‌کند. “

این درحالی است که روابط فلسطین و روسیه پیش از این هم عادی بوده؛ روسیه برعکس امریکا که در مورد حل مسئله فلسطین از رژیم صهیونیستی اسرائیل حمایت کرده موقف تخریبی نداشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *