خطر جدی برای جهان، سویه جدید کرونا با نام “اومیکرون”

سازمان جهانی صحت در نشست غیرعلنی روز گذشته جمعه (۵ قوس) پس از بررسی اطلاعات به دست آمده از نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا که پیشتر در آفریقای جنوبی شناسایی شده بود، این ویروس جدید را که تا اکنون جهش زیادی داشته و شواهد اولیه از افزایش موارد ابتلا که این ویروس ایجاد باعث آن بوده، نام آن را اومیکرون (Omicron) نهاده و در گروه ویروس‌های “نگران کننده” طبقه‌بندی کردند.

اولین مورد ابتلا در آفریقای جنوبی در ۳ قوس به ثبت رسید و پس معرفی آن به سازمان جهانی بهداشت، موارد دیگری از بوتسوانا، بلژیک، هنگ‌کنگ و اسرائیل نیز گزارش شد که در پی آن برخی از کشورهای جهان سفر از کشورهای جنوبی قاره آفریقا چون، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو و اسواتینی را لغو کردند.

اومیکرون نام ویروسی از شاخه کرونا با نام علمی (بی ـ ۱٫۱٫۵۲۹) است که بنا بر گزارش سازمان جهانی صحت، شواهد اولیه حاکی از ” خطر بالای عفونت و اینکه تغییرات زیانباری در اپیدمیولوژی کووید۱۹ روی داده است” می‌باشد. نکته حائز اهمیت این است که کارشناسان اعلام کردند که تست‌های پی‌سی‌آر همچنان قادر به شناسی این سویه جدید هستند.  

در همین حال با انتشار این خبر، موج تازه‌ای از نگرانی‌ها در مورد بازگشت محدودیت‌های کرونایی ازجمله محدودیت در سفرهای بین‌المللی، باعث سقوط سهام شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های توریستی در جهان شده است.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *