دوحه – دیدار مقامات قطری با نمایندگان حکومت افغانستان

وزارت خارجه می‌گوید، نمایندگان حکومت افغانستان با مقامات قطری در دوحه دیدار کرده‌است. گفته شده، در این دیدار روی مسایل سیاسی، اقتصادی، آموزشی و وضعیت بشری در افغانستان بحث و گفتگو شده است.

درهمین حال دبیرکل ناتو می‌گوید، قرار است وزیران خارجه ناتو به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نشستی درباره افغانستان بحث و رایزنی کنند.

دیدار مقامات قطری با نمایندگان هیات حکومت افغانستان در دوحه!

دیداری که وزارت خارجه گفته، در آن هیات حکومت افغانستان و مقامات قطری، روی مسایل سیاست، اقتصاد، آموزش و وضعیت بشری در افغانستان بحث و گفتگو کرده‌اند.

به گفته وزارت خارجه افغانستان، مقامات قطری تعهد کرده‌اند که به کمک‌های‌شان به مردم افغانستان ادامه می‌دهند. درهمین حال قرار است هیات حکومت به رهبری امیرخان متقی، با توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز دیدار و گفتگو کند.

همزمان با این؛ وزیران خارجه ناتو قرار است به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، نشستی را درباره افغانستان برگزار کنند. دبیرکل ناتو می‌گوید، در این نشست دو روزه، درباره تحولات اخیر افغانستان بحث می‌شود.

ینس استولتنبرگ؛ دبیرکل ناتو:

“وزیران خارجه ناتو درباره‌ٔ افغانستان بحث می‌کنند. ما پس از فروپاشی ناگهانی دولت و نیروهای مسلح افغانستان در ماه اگست، ارزیابی جامع از نقش ناتو را آغاز کردیم.

از سوی دیگر، سران ۵۰ کشور اروپایی و آسیایی در پایان ۱۳ومین نشست شان که بگونه آنلاین و با میزبانی کمبودیا برگزار شده بود، درباره وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. در اعلامیه‌پایانی این نشست، رهبران این کشورها توافق کردند که افغانستان دیگر نباید به لانه تروریستان تبدیل شود و از مسوولان حکومت فعلی خواسته‌اند که روابط‌شان را با گروه‌های تروریستی قطع کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *