نخست وزیر حکومت طالبان بصورت صوتی برای مردم افغانستان از تلویزیون ملی سخنرانی کرد

نخست وزیر ملا محمد‌حسن آخوند خطاب به مردم گفت که آنها قول داده بودند که تا زمان استقرار حکومت اسلامی بر افغانستان به جنگ ادامه دهند که به عهد خود وفا کردیم.

محمدحسن آخوند با اشاره به حقوق زنان درحالیکه کار و تحصیل آن‌ها در بخش‌های دولتی تاکنون منع است، گفت که امارت اسلامی حقوق زنان را تامین کرده است، تحصیلات ادامه دارد و امارت اسلامی برای بهبود وضعیت تحصیل دختران تلاش می‌کند.

وی با اشاره به فقر و مشکلات اقتصادی در کشور گفت که چنین مشکلاتی حتی قبل از آمدن امارت اسلامی نیز وجود داشت.

محمدحسن آخوند گفت اگر دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان توسط امریکا آزاد شود، مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

محمد حسن آخوند افزود که امارت طالبان خواهان روابط خوب از جمله روابط اقتصادی با همه کشورهاست، امارت نمی‌خواهد در امور داخلی دیگران مداخله کند و از کشورها می‌خواهد که به کمک‌های خود به مردم افغانستان ادامه دهند.

محمدحسن آخوند: گزارش‌هایی می‌رسد که در بعضی جاها، کسی به خانه کسی داخل شده و یا از دوکان کسی دزدی کرده، بدانید که وی هرگز مجاهد نیست، بلکه دزد مسلح است. وی دشمن خدا است که جامه مجاهد را پوشیده و کارهای بدی را انجام می‌دهد.

همه مسئولان را دستور می‌دهم که چنین کسی، خواه فرد باشد یا سرگروه، فوری خلع سلاح شود و گزارش آن مستقیما به من رسانده شود.

‏نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کرد: اگر نظام الهی را حفاظت نکنید، مردم و مجاهدین را خدمت نکنید، پس چه ارزشی نزد الله دارید؟! چه فکر می‌کنید تا چه زمانی در این قصرها بوده و این موقف را می‌داشته باشید؟ پروردگار شلاقی می‌زند که در گمان‌تان نبوده باشد و خواهید گفت که چه اتفاقی افتاد!

‏ملا محمدحسن آخوند گفت: به تمام والیان، قومندانان و مسئولان قاطعانه امر می‌شود که دروازه‌های‌تان به روی مردم باز باشد، وگرنه دروازه‌های رحمت خداوند به روی شما بسته می‌شود.

این ملت مسلمان و مجاهد را خدمت نمائید، ناسپاسی نکنید، وگرنه شما بر مقامات اداره فاسد قبلی برتری ندارید.

نخست وزیر طالبان خطاب به افراد حکومت گفت مردم را آزار ندهید. این همان مردمی است که در بیست سال گذشته همچون شما رنج دیده اند.

نخست وزیر طالبان گفت: “تصمیم برای ادغام نظام باید توسط مردم گرفته شود.”

محمدحسن آخوند این سوال را مطرح کرد که “آیا دولت قبلی سیستم فراگیر ایجاد کرده بود که در آن دو اداره در یک مکان کار می‌کردند و هر کدام حامیان خاص خود را داشتند؟” (اشاره به روند تقسیم قدرت میان اشرف غنی و عبدالله)

او ادعا کرد که “در نظام کنونی از هر ملت و قشری می‌تواند خود را ببیند.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *