جاپان تمامی پروازهای خارجی به این کشور را ممنوع کرد

در پی شناسایی چند مورد از ابتلای تازه به سویه جدید کرونا؛ که به تازگی از کشور آفریقای جنوبی به کشورهای خودشان بازگشتند، و هشدار جدی سازمان جهانی صحت بر نگران کننده بودن این سویه، تعدادی از کشورها برای جلوگیری از انتشار این ویروس تمامی پروازها از این کشور و ورود مسافرین را ممنوع اعلام کردند.

در این میان کشور جاپان سومین اقتصاد بزرگ جهان نیز در اعلامیه‌ای از ممنوع شدن، ورود تمامی اتباع خارجی بعد از تاریخ ۹ قوس به این کشور شده است.

جاپان که در اوایل ماه جاری میلادی و بعد فروکش کردن موج کشنده‌ی دلتای کرونا، بطور محدود به برخی تاجران و دانشجویان و دارندگان ویزای این کشور اجازه ورود داده بود، اکنون بدلیل شیوع سویه “اومیکرون” دوباره دست به اعمال محدودیت زده و از موضع سرسختانه خود در برابر انتشار این سویه تازه کشف شده، خبر داده است.

این در حالی است که سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهوری آفریقای‌جنوبی در اعتراضی شدیدالحن به ممنوعیت مسافرتی وضع شده علیه این کشور به علت سویه جدید ویروس کرونا، از آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا خواست تا این ممنوعیت را فورا لغو کنند. وی این اقدامات را “تبعیض‌آمیز”  و از این تصمیم “عمیقا ابراز تاسف و نارضایتی” کرد.

رامافوزا گفت: “هیچ مبنای علمی برای موثر بودن ممنوعیت مسافرتی” پیدا نشده و به همین علت او کشورش را قربانی یک تبعیض ناعادلانه می‌داند.

ویروس جهش یافته کرونا که “اومیکرون” نامیده شده، اخیرا در آفریقای جنوبی شناسایی و در لیست ویروس‌های نگران کننده سازمان جهانی صحت قرار گرفته است. طبق آخرین گزارش‌ها مواردی از ابتلای افراد در اسرائیل، جمهوری چک، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، استرلیا، هالند و اتریش نیز به ثبت رسیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *