تصاحب هفتمین توپ طلا توسط، لیونل مسی / لواندوفسکی بهترین گلزن جهان لقب گرفت

به گزارش بخش ورزشی تمدن، پس از یک سال وقفه به دلیل لغو مراسم اهدای توپ طلا در پی شیوع ویروس کرونا، نشریه فرانس فوتبال دوشنبه شب بار دیگر برترین بازیکن فوتبال جهان را معرفی و ارزشمندترین جایزه انفرادی این رشته را اهدا کرد، عنوانی که برای هفتمین بار تعلق گرفت به لیونل مسی کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین، ستاره دیروز بارسلونا و امروز پاری‌سن‌ژرمن.

این مراسم در سالن «تئاتر دو شاتله» شهر پاریس برگزار شد و نام افرادی مانند لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی، کیلیان امباپه، جورجینیو و …. در بین ۱۰ نامزد برتر که بیشترین شانس کسب توپ طلا را داشتند قرار گرفته بود تا در نهایت نام یک نفر از آنها به عنوان برترین گلزن سال خوانده و جایزه توپ طلا را از آن خود کند.

در مراسم فرش سرخ اهدای توپ طلا که با حضور میهمانانی مانند لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و امباپه برگزار شد، یک غایب بزرگ داشت؛ کریستیانو رونالدو، کسی که با انتشار بیانیه‌ای انتقادآمیز علیه پاسکال فره سردبیر نشریه فرانس فوتبال اعتراض خود را به اظهارات اخیر این مرد فرانسوی نشان داد و دلیل غیبتش را هم به نوعی بیان کرد تا شروع مراسم را تحت‌الشعاع این موضوع قرار دهد.

رده‌بندی کلی ۱۰ نامزد توپ طلا:

۱- لیونل مسی

۲- روبرت لواندوفسکی

۳- جورجینیو

۴- انگولو کانته

۵- کریم بنزما

۶- کریستیانو رونالدو

۷- محمد صلاح

۸- کوین‌ دی‌بروینه

۹- کیلیان امباپه

۱۰- جان‌لوئیجی دوناروما

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *