تاکید سازمان ملل متحد به کمک ۴٫۵ میلیارد دالری به افغانستان

در ادامۀ نگرانی‌ها از گسترش میزان فقر و احتمال بحران بشری در افغانستان، سازمان ملل متحد خواستار چهارونیم میلیارد دالر کمک بشر دوستانه به مردم افغانستان شده است. این مقدار پول بخشی از ۴۱ میلیارد دالری است که ملل متحد خواسته با ۱۸۳ میلیون نفر در کشورهایی که با منازعه و فقر رو به رو استند، کمک شود. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشر دوستانه فوری نیاز دارند و اگر اقدام فوری نشود، سال ۲۰۲۲ سال فاجعه باری خواهد بود.

بر اساس ارقام سازمان ملل ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانۀ فوری نیاز دارند. سازمان ملل متحد در گزارشی به کشورهای کمک کننده گفته است که در صورت عدم اقدام دوامدار و فوری، سال ۲۰۲۲ می تواند یک سال فاجعه بار باشد.

از سوی‌هم زمستان پیش رو، سرما، فقر، بیکاری، افزایش قیمت مواد سوختی و در این اواخر‌هم کمبود برق و بی توجهی مسئولین با توجه به وضعیت اقتصادی مردم از جمله مشکلات و نگرانی های اساسی مردم محسوب می شود.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشری همچنین گفته آنان تلاش دارند تا از طریق این سازمان و بانک جهانی، شرایط برای انتقال پول نقد به افغانستان مساعد شود. هم‌زمان با این؛ بانک مرکزی افغانستان افزوده که، ۱۶ میلیون دالر پول نقد روز چهارشنبه به کابل منتقل شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *