بحران کرونا – تلاش جهان برای مقابله با نوع جدید کووید-۱۹

همزمان با گسترش نوع جدید کرونا در جهان؛ آلمان و امریکا بتازگی تدابیر سختگیرانه‌تری را وضع کردند. جوبایدن، رئیس جمهور امریکا با اعلام استراتیژی جدید گفته است: افرادی که قصد مسافرت به امریکا را دارند، علیرغم واکسیناسیون، باید ۲۴ ساعت قبل از سفر کردن به این کشور جواب تست منفی کرونا را با خود داشته باشند.

دولت فدرال این کشور نیز اعلام کرده، که استفاده از ماسک در هواپیما، قطار و بس‌های شهری تا ماه مارچ سال آینده تمدید خواهد شد.

آنطرف در آلمان نیز نخست وزیر این کشور گفته است، کسانی که در این کشور واکسن‌ نزده‌اند، از بخش عمده‌ای از زندگی اجتماعی منع می‌شود.

حالا درپی شیوع ایپدمی که گفته می‌شود، آفریقایی جنوبی منشأ آن است، اکثر کشورهای جهان، مثل امریکا، در صدد وضع محدودیت‌های سفت و سخت بیشتری، برای جلوگیری از انتشار آن هستند.

جوبایدن، شب گذشته ضوابط جدیدی را برای جلوگیری از همه‌گیری اومیکرون در کشورش را اعلام کرد و گفت: پس از این، سفر به امریکا محدودیت‌های تازه دارد.

 او همچنین اعلام کرد، واکسیناسیون اجباری نیست و تعطیلی و قرنطینه در کار نخواهد بود.

دستکم ۸ نفر تاکنون به نوع جدید کرونا در امریکا مبتلا شده‌اند. مقامات صحی در واشنگتن نیز گفته‌اند، علائم بیماری تاکنون خفیف گزارش شده است.

اما دولت فدرال در ایالات متحده اعلام کرده است، که استفاده اجباری از ماسک در هواپیما، قطار و بس‌های شهری تا ماه مارچ سال آینده میلادی تمدید خواهد شد.

در آلمان جایی که اومیکرون تازه شیوع پیدا کرده است، دولت آنگلا مرکل، که روزهای آخر نخست وزیری‌اش را پشت سر می‌گذارد، می‌گوید: بر اساس تدابیر تازه، ممکن است واکسیناسیون در این کشور تا ماه فبروری اجباری شود. او همچنین گفت، تنها کسانی که واکسینه شده‌اند و یا به تازگی از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند اجازه حضور در رستوران‌ها، سینماها، مراکر تفریحی و اغلب فروشگاه‌های این کشور را خواهند داشت.

موج چهارم کرونا در آلمان موجی سنگین بوده و در ۲۴ ساعت گذشته به مرگ ۳۸۸ نفر منجر شده است. در عین حال نگرانی درباره شیوع سویه اومیکرون در این کشور رو به افزایش است. مقام‌های اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند که این سویه احتمالا در چند ماه آینده معادل نیمی از موارد ابتلای همه‌گیری بر آمار می‌افزاید.

آنگلا مرکل نیز گفته، شفاخانه‌ها تا نهایت ظرفیت‌شان درگیر شده‌اند، تا حدی که بیماران باید برای درمان به بخش‌های مختلف منتقل شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *