سفر هیئت اعزامی شورای علمای شیعه افغانستان به هلمند

هیئت شورای علمای شیعه کشور  پس از غزنی و قندهار به ولایت هلمند سفر کردند. اعضای این هیئت در شهر لشکرگاه و در دیدار با علما و متنفذین قومی ولایت هلمند روی تحولات اخیر و حقوق اهل تشییع در حکومت فعلی گفت‌گو کردند.

علما و بزرگان قومی ولایت هلمند نیز از موضع اخیر شورای سراسری علمای شیعه افغانستان راجع به حقوق شیعیان کشور اعلام حمایت کردند.

علما و بزرگان قومی ولایت هلمند در این نشست ضمن استقبال از سفر هیات شورای علمای شیعه کشور به این ولایت، خواست‌های‌شان را به اعضای این هیات بیان کردند تا به گوش مسئولان حکومتی برسانند.

علما و متنفذین قومی ولایت هلمند، شورای علمای شیعه افغانستان را تنها مرجع مردمی اهل تشیع در کشور دانسته و حمایت همه‌جانبه‌ شان را از موضع‌ اخیر این شورا در رابطه به تحولات اخیر کشور اعلام کردند.

آنان همچنین از شورای سراسری علمای شیعه می‌خواهند تا در شرایط دشوار کنونی با تفکر و تعمق بسیار، بحران و شرایط فعلی را مدیریت نمایند.

در همین حال، هیئت اعزامی شورای سراسری علمای شیعه کشور، رویکرد و فعالیت‌های این شورا را برای علما و متنفذین قومی شهر لشکرگاه توضیح داده و آنان را به اتفاق و وحدت توصیه کردند.

لشکرگاه مرکز هلمند، گرشک، نادعلی، ناومیش و گرمسیر از جمله ولسوالی‌های هستند که مردم اهل تشیع در آن سکونت دارند. آنان از سالیان متمادی با تمامی اقوام و مذاهب باهم برادر کشور در یک فضای مسالمت‌آمیز زندگی داشته و حالا نیز از حکومت فعلی می‌خواهند تا حقوق اهل تشیع کشور را در نظر بگیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *