آغاز روند توزیع پاسپورت در پانزده ولایت دیگر سر از فردا دوشنبه ۱۵ قوس

از فردا دوشنبه(۱۵ قوس) روند توزیع پاسپورت در ۱۵ ولایت کشور آغاز می‌شود. عالم گل حقانی، رئیس اداره پاسپورت امروز با اعلام این خبر گفت: آمادگی‌های لازم در ۱۴ ولایت گرفته شده ولی توزیع پاسپورت در ۱۵ ولایت آغاز می‌شود!

فراه، نیمروز، بادغیس، پکتیکا، کنر، زابل، ارزگان، بامیان، جوزجان، سمنگان، بغلان، لغمان، تخار و پنجشیر از ولایت‌های جدید است.

آقای حقانی همچنین گفته، وسایل مورد نیاز برای کابل خریداری شده و در روزهای آینده روند توزیع پاسپورت در مرکز نیز از سرگرفته خواهد شد. براساس این گزارش، با از سرگیری توزیع پاسپورت در مرکز، روند ثبت نام آنلاین هم آغاز می گردد.

به گفته رئیس اداره پاسپورت، روند توزیع پاسپورت در ولایت های باقی مانده از جمله در هلمند و سرپل هم به زودی آغاز خواهد شد. او همچنان از مردم خواست با اسناد جعلی برای دریافت پاسپورت مراجعه نکنند.

تاکنون روند توزیع پاسپورت در ۱۷ ولایت آغاز شده اما انتقادهایی وجود دارد که روند توزیع پاسپورت در ولایات به کندی پیش می رود. چالشی که بسیاری‌ها را واداشته برای گرفتن پاسپورت به کابل سر بزنند.

در کابل اما دروازه ریاست عمومی پاسپورت به روی متقاضیان مسدود است.

رئیس عمومی گفت ، وسایل مورد نیاز برای کابل خریداری شده و در آینده نزدیک توزیع پاسپورت از سرگرفته خواهد شد.

به گفته او، پس از این برای باشندگان ولایات از مرکز پاسپورت توزیع نمی شود، مگر آنهای که تعرفه بانکی شان را پیش از این در کابل پرداخت کرده باشند.

با اینحال ، شهروندان از حکومت می خواهند هرچه زودتر روند توزیع پاسپورت را از سر بگیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *