اعتراض شرکت‌های پیمانکار وزارت شهرسازی از عدم پرداخت پول‌ پروژه‌های شان

شماری از شرکت‌های پیمانکار وزارت شهرسازی در یک تجمع اعتراضی در کنار این وزارت خواهان پرداخت پول پروژه‌های شان از سوی مسئولان حکومت شدند. این پیمان کاران می‌گویند، که بیش از ۵ میلیارد دالر پول پروژه‌های شان بالای این وزارت باقی مانده و حالا که حکومت سقوط کرده، مسئولان در حکومت جدید در این مورد به آنان پاسخ دهند.

جانب حکومت اما می‌گوید، مساله را بررسی می‌کنند و به نهاد‌های ذیربط مسئولیت داده شده.

این شرکت‌ها حالا نگران اند، از یک طرف آینده مبهمی که پیش روی شان قرار دارد و بیش از ۵ میلیارد دالر پول پروژه‌هایی که معلوم نیست، پرداخت خواهد شد یانه، اما تجمع اعتراضی شکل داده اند، تا صدای شان را به گوش مسئولین برسانند.

بخشی از نگرانی‌ها‌ هم از بی سرنوشتی وزارت شهرسازی در پی تحولات اخیر است. آنان می‌گویند که در حکومت جدید سرنوشت وزارت شهر سازی هنوز معلوم نیست و سرپرست این وزارت نیز معرفی نشده.

با توجه به این چالش‌ها هم اکنون کار پروژه‌های نیمه تمام این پیمان کاران نیز متوقف شده است.

خواست دیگر این جماعت آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان است. پول‌هایی که ایالات متحده امریکا به خاطر اینکه به دست مسئولان حکومت جدید نیفتد، مسدود کرده است. اما مهم‌ترین نگرانی در این خصوص که در اینجا بیان شد، بیکاری هزاران کارگری ‌است که حالا در بی سرنوشتی این شرکت‌ها از کار بیکار شده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *