میزبانی پاکستان از نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت افغانستان تا دو هفته دیگر

به‌دنبال اعلام پاکستان از میزبانی نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان، کابل از برگزاری این نشست استقبال کرد و آنرا مهم خواند. آگاهان امور نیز می‌گویند، نشست سازمان همکاری اسلامی در مورد افغانستان مهم است و کابل باید از تجربیات کشورهای اسلامی در زمینه حکومت‌داری، موثر استفاده کند.

با اینحال، این نشست تا دو هفته دیگر و با حضور کشورهای مهم منطقه و جهان در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

اسلام‌آباد پایتخت پاکستان، تا دو هفته دیگر میزبان نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت افغانستان است.

نشستی که در کنار وزیران خارجه کشورهای اسلامی، از نهاد‌های بین‌المللی و نمایندگان ویژه‌ کشورهای مختلف جهان به ویژه امریکا، چین، روسیه، فرانسه و بریتانیا برای شرکت در این نشست دعوت بعمل آمده.

با اینحال تاهنوز مشخص نشده که آیا نماینده‌ای از جانب افغانستان در این نشست شرکت خواهد کرد یا نه، اما کابل از برگزاری آن استقبال می‌کند و این نشست را برای افغانستان مهم می‌‌داند.

درهمین حال، آگاهان سیاسی نیز برگزاری این نشست را مهم می‌خوانند و می‌گویند، کابل باید از تجربیات نمایندگان کشورهای اسلامی در زمینه حکومت‌داری در افغانستان استفاده کنند.

نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان درحالی قرار است در اسلام‌آباد برگزار شود که روز گذشته(شنبه ۱۳ قوس) شاه محمود قریشی، وزیرخارجه پاکستان از بحران بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و رهایی افغانستان به حال خودش را یک اشتباه تاریخی خواند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین خواستار تعامل جهان با حکومت فعلی افغانستان شد و گفت، تلاش‌های دیپلماتیک اسلام‌آباد سبب شده تا جهان متقاعد شود که تعامل با حکومت فعلی افغانستان به نفع همه است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *