ادامه انتقادها از فراگیر نبودن کابینه حکومت و نبود زن در کابینه

سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان با انتقاد از ترکیب کابینه کنونی دولت افغانستان می‌گوید، مسئولان حکومت فعلی با معرفی کابینه مردانه نشان دادند که نیازی به صلح با هیچ‌کسی به‌جز خود نمی‌بینند.

درهمین حال، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز می‌گوید، حکومتی که فراگیر نباشد نمی‌تواند آینده افغانستان را به سوی مسیر روشن تضمین کند.

از طرفی انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت می‌گوید، کابینه فعلی با درنظرداشت اوضاع و منافع کشور بوجود آمده، اما کابینه فعلی سرپرست است و کارها برای بهتر شدن آن جریان دارد.

با گذشت بیش از سه و نیم ماه از روی کار آمدن حکومت جدید درافغانستان، تاهنوز از کابینه همه‌شمول خبری نیست.

به گفته سیگار، مسئولان حکومت فعلی طوری کابینه را طراحی کرده که به جامعه جهانی و دیگر افغان‌ها نشان دهند که درحال حاضر هیچ دلیلی برای صلح با هیچ کسی به جز خود نمی‌بینند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز می‌گوید، تنها تشکیل حکومت فراگیر می‌تواند آینده افغانستان را به سمت مسیر روشن تضمین کند. از سویی هم جهان همواره تاکید کرده که تشکیل حکومت فراگیر، رعایت حقوق بشر و فراهم کردن حق آموزش و کار برای زنان و دختران از مواردی است که می‌تواند حکومت فعلی افغانستان را به سوی به‌رسمیت شناخته شدن کمک کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *