بلخ – تلاش‌ها برای جلوگیری از بحران بشری در کشور

در ادامه کمک های بشردوستانه، یک تاجر ملی در شمال کشور، ۱۰ هزار آموزگار را تحت پوشش کمک‌های غذایی و زمستانی قرار می‌دهد. این تاجر ملی، هدف از این کار را احترام به معارف کشور و دستگیری از آموزگاران که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، می داند.

این کمک‌ها که شامل یک بوری آرد و یک بشکه روغن است، درحالی به آموزگاران  صورت می‌گیرد که این قشر جامعه که در تربیت نسل‌های آینده نقش مهمی دارند، از چندین ماه به این‌سو معاش نگرفته‌اند و در وضعیت بد اقتصادی بسر می‌برند. 

در همین حال، آموزگاران با استقبال از این اقدام خیرخواهانه می‌گویند، اهل معارف با وضعیت بد اقتصادی مواجه هستند و از دولت می‌خواهند که معاشات آموزگاران را هرچه زودتر بپردازد.

از سویی هم مولوی محمد حنیف بلخی، آمر معارف شهر بلخ و علمای دینی نیز می‌گویند، کار اساسی اینست که دولت باید معاش ماهانه آموزگاران را پرداخت نماید، زیرا وضعیت اقتصادی آموزگاران خوب نیست، آنان همچنان از کسانی که دست آموزگاران را در این زمان دشوار می‌گیرد، قدردانی می‌کنند.

چند ماه است که آموزگاران در سراسر کشور معاشات شان را دریافت نکرده‌اند و آنان چندی پیش در اعتراض به پرداخت نشدن معاشات شان دست به اعتصاب کاری زدند، اما با وعده‌هایی که از جانب مسئولان به آنها داده شد، دست از اعتصاب کاری برداشتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *