کابل – دریافت ۸۰۰ هزار دوز واکسین کرونا از سوی دولت چین

۸۰۰ هزار دوز واکسین کمک شده دولت چین ظهر روز چهارشنبه به کابل رسید. وزارت صحت عامه می‌گوید، این بخشی از کمک سه میلیونی واکسین کووید-۱۹ است که دولت چین تعهد آن را به افغانستان داده بود.

معین وزارت صحت عامه هنگام تحویل گیری این محموله کمکی گفت، دولت چین در بخش های دیگر صحی هم تعهد کمک به افغانستان  را کرده است، او از کشورهای جهان نیز خواست، که حالا زمان آن رسیده که به افغانستان کمک های بشر دوستانه کنند.

سفیر چین هم در مراسم تحویل دهی محموله کمکی گفت، کشورش به ارزش ۴۰ میلیون دالر امریکایی به افغانستان در بخش های مختلف کمک می کند. وانگ یو همچنان گفت، چین در کنار مردم افغانستان می ایستد.

این محموله کمکی واکسین کووید نوزده در حالی از راه می رسد که موج چهارم کرونا در کشور نیز قد بلند کرده است و مسوولان وزارت صحت عامه می گویند حالا در مبارزه با کووید نوزده با چالش های جدی مواجه است.

به گفته آنان، وسایل و مواد برای تشخیص کووید نوزده وجود ندارد، شفاخانه های کرونایی را هم که بانک جهانی تمویل می‌کرد از ماه نوامبر به این سو، مسدود شده اند.

در حالیکه جهان نگران گسترش گونه جدید کووید نوزده است، اما در افغانستان مردم نسبت به شیوع موج چهارم و گونه جدید کووید نوزده بی پروا و در شهر از مقررات کرونایی هم خبری نیست. با این حال داکتران از حکومت و مردم می خواهند، مقررات کرونایی را جدی بگیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *