اسلام آباد – برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان تا چهار روز دیگر

قرار است اسلام‌آباد، تا چهار روز دیگر از نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان میزبانی کند. شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان برگزاری این نشست را برای رساندن کمک‌های بشری به افغانستان مهم خوانده است.

وزیر خارجه پاکستان می‌گوید، در این نشست تلاش می‌شود تا در زمینه فراهم کردن کمک‌های کشورهای اسلامی به افغانستان تمرکز شود.

از سویی هم قریشی گفت، شماری از وزیران خارجه کشورهای اسلامی به شمول مقام‌های ارشد نهادها و کشورهای مختلف برای اشتراک در این نشست دعوت شده‌اند که ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی استند.

شاه محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان:

“در ۱۹ دسامبر، پاکستان میزبان اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی خواهد بود تا در نتیجه؛ حمایت برای تامین موادغذایی، ادویه و سرپناه برای میلیون‌ها تن از افغان‌ها در این وضعیت دردناک و هولناک فراهم شود.

اسلام آباد پیش از این به عدم صداقت در مسائل مربوط به افغانستان متهم بوده، موردی که این کشور همواره آن را رد کرده است.

این کشور درحالی قرار است از نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان میزبانی کند که نگرانی‌ها از بالا گرفتن بحران بشری در کشور افزایش یافته است.

از سویی هم، برنامه جهانی غذا بار دیگر هشدار داده که حدود ۹۸ درصد افغان‌ها غذای کافی برای خوردن ندارند و فروپاشی اقتصادی می‌تواند درسال آینده به یک فاجعه بشری در افغانستان بی‌انجامد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *