خرید و فروش اینترنتی گواهی جعلی واکسیناسیون کرونا در اروپا

در حالی که ویروس کرونا، همچنان در سراسر دنیا قربانی می‌گیرد شمار زیادی از افراد در برابر واکسینه شدن مقاومت کرده و یا راه‌های دیگری را در پیش می‌گیرند.

یکی از این راه‌ها، پرداخت پول در ازای دریافت گواهی سلامت است که البته از نظر قانونی جعل اسناد به شمار رفته و یک کار غیر قانونی است.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تردد بیش از ۱۱۰ هزار نفر با گواهینامه جعلی واکسین کرونا در کشور فرانسه خبر ساز شد، بطوری که وزارت کشور فرانسه نیز آن را تایید کرد.  

این در حالی است که موارد مشابهی از جعل گواهینامه سلامت در دیگر کشورهای اروپایی نیز گزارش شده است.

سیاست واکسیناسیون کامل کووید نوزده در قاره سبز در حالی ادامه دارد که موارد زیادی از مخالفت با این طرح در میان اروپاییان وجود دارد. برگزاری تجمعات اعتراضی در برابر محدودیت‌های کرونایی در برخی شهرها، عدم تمکین شهروندان به زدن واکسین و استفاده از گواهی جعلی سلامت، بیانگر مخالفت شدید این افراد با زدن واکسین کووید، می‌باشد. آنان واکسیناسیون اجباری را نقض حقوق و آزادی‌های فردی می‌دانند.

گزارشی از “یورواکتیو” قیمت گواهینامه جعلی واکسیناسیون در شبکه‌های اجتماعی را مبلغی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ یورو که قابلیت پرداخت با رمز ارزها را نیز دارد، نشان می‌دهد.

مرگ یک جوان در بلغارستان و مورد مشابهی در رومانی، که از ترس عوارض جانبی واکسین کرونا، دست به خریداری گواهی جعلی سلامت از بازار سیاه اینترنتی زده بودند زنگ هشدار را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صدا درآورد.

تاکنون میلیون‌ها گواهی واکسیناسیون جعلی در ۲۷ کشور عضو این اتحادیه صادر شده که فقط در یک مورد تا تاریخ ۲۷ نوامبر بیش از ۲۵۰۰ مورد که غالباً از طریق اینستاگرام معامله شده، در کشور آلمان گزارش شده است. پیشتر در اوایل سال جاری، پولیس اینترپل نسبت به خرید و فروش تست‌های جعلی کرونا، بصورت آنلاین هشدار داده بود

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *