باشگاه اینتر به جمع “۱۰۰ تایی‌های سری A” پیوست

به گزارش بخش ورزشی تمدن، شاگردان سیمونه اینزاگی در باشگاه اینتر، با پیروزی ۵ بر صفر شب گذشته خود درمقابل تیم سالرنیتانا یک رکورد جدید برای این باشگاه به دست آوردند.

اینتر که اکنون مقتدرانه در صدر جدول نیم فصل اول قرار دارد، با زدن دومین گل به تیم سالرنیتانا در شب گذشته به چهارمین تیم تاریخ فوتبال ایتالیا مبدل شد که در طول یک‌سال تعداد گل‌هایش سه رقمی شده است.  

آخرین بار در ۱۹۵۰ یعنی ۷۱ سال پیشتر تیم میلان توانست، مجموع گل‌های زده این تیم را به ۹۹ گل برساند، اما؛ اینتر در رکورد جدید خود در سال جاری که البته هنوز به انتها نرسیده است با ۵ گل شب گذشته‌ی خود، ۱۰۳ گل به ثبت رسانیده است.

در آمار کلی، تنها تیمی که در ۵ لیگ برتر فوتبال اروپا از نظر آمار گل‌زده پیشتاز است، بایرن مونیخ با ۱۰۷ گل و تیم آتالانتا هم می‌تواند مدعی بعدی باشد، چرا که در حال حاضر با ۹۹ گل و دو بازی دیگر تا پایان سال، قادر خواهد بود که تعداد گل‌هایش را سه رقمی سازد.

پیشتر تیم‌های میلان در ۱۹۴۹ با ۱۰۵ گل و در ۱۹۵۰ با ۱۲۰ گل، تورینو در ۱۹۴۷ با ۱۱۱ گل و ۱۹۴۸ با ۱۱۴ گل و تیم یوونتوس با ۱۰۰ گل در سال ۱۹۳۳ عضویت باشگاه ۱۰۰ گله‌های سری A را به دست آورده بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *