آمادگی واشنگتن برای مذاکره با مسکو بر سر مسأله اوکراین

جگ سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید، واشنگتن حاضر است بر سر پیشنهادات روسیه با مسکو مذاکره کند. اما او تأکید می‌کند، که امریکا نیز خواست ها و نگرانی‌های شان را مبنی بر فعالیت‌های روسیه روی میز مذاکره خواهد گذاشت.

این درحالی است که اخیرا معاون وزارت خارجه روسیه گفته بود، برای کاهش تنش‌ها میان اوکراین و روسیه و همچنان کشورهای غربی، پیشرط هایش را به امریکا و ناتو سپرده است و از آنان خواسته که با مسکو در این مورد گفتگو کنند.

هرچند هنوز قطعی به نظر نمی‌رسد که امریکا و روسیه بر سر مسایل اختلافی از جمله تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به میز مذاکره بنشینند اما واشنگتن گفته حاضر است که با مسکو وارد مذاکره شود.

بحث مذاکرات میان امریکا و روسیه زمانی مطرح شد که معاون وزارت خارجه روسیه گفت نیاز است امریکا و روسیه به حیث دو قدرت بزرگ جهانی درمورد امنیت اروپا مذاکره کند و این می‌تواند به تنش های مرزی میان اوکراین مسکو هم موثر واقع شود.

حالا جگ سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا میگوید برای گفتگو در این موارد با روسیه آماده است.

جگ سالیوان؛ مشاور امنیت ملی امریکا:

“روسیه اکنون نگرانی‌هایش را در ارتباط به فعالیت‌های امریکا و ناتو روی میز گذاشته است. ما نگرانی های خود را در مورد فعالیت های روسیه که باور ما به ارزش ها و علایق ما آسیب می رساند را روی میز خواهیم گذاشت.”

مشاور امنیت ملی امریکا در رابطه به حمله روسیه بر اوکراین نیز گفت پوتین تاکنون تصمیم حمله براوکراین را نگرفته است.

جگ سالیوان؛ مشاور امنیت ملی امریکا:

“ارزیابی اخیر ایالات متحده امریکا نشان می دهد که پوتین تصمیم حمله بر اوکراین را نگرفته اما با آن هم تحلیل‌های ادارات استخباراتی در خصوص تهاجم احتمالی روسیه بر اوکراین تایید شده است. “

با این حال هنوز روسیه حمله نظامی بر اوکراین را رد می‌کند اما می گوید نزدیکی ناتو با اوکراین و فعالیت ناتو در کشورهای هم مرز با روسیه، برای مسکو قابل قبول نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *