بحران کرونا – تأکید سازمان جهانی بهداشت بر لغو تجمعات در سال‌نو میلادی

سازمان صحی جهان با ابراز نگرانی از گسترش سریع اومیکرون در جهان، هشدار داده که برای جلوگیری از شیوع این ویروس مراسم و تجمعات سال نو میلادی باید لغو شود.

تدروس آدهانوم؛ رئیس سازمان صحی جهان گفته، مردم از همه گیری کرونا خسته شده و خوش دارند که سفر کند و به تجمعات شرکت کنند اما رهبران دولت‌ها باید تصامیم مسولانه و دشواری را اتخاذ کنند.

درهمین حال بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می‌گوید احتمال دار که برای پیشگیری از همه گیری اومیکرون محدودیت های بیشتر وضع شود.

بوریس جانسون؛ نخست وزیر انگلیس:

“می‌بینم که اومیکرون به سرعت درحال افزایش است، این می‌تواند جان خیلی ها را به خطر بی اندازد، اگر نیاز شد برای پیشگیری از شیوع بیشتر اومیکرون محدودیت های بیشتری وضع خواهد شد.”

از سویی هم رییس سازمان صحی جهان درحالی خواهان لغو یا تعویق تجمعات درکریسمس شد که نوع جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون به سرعت درحال گسترش است.

تدروس آدهانوم؛ رئیس سازمان صحی جهان:

“اکنون شواهد ثابتی وجود دارد که اومیکرون به طور قابل توجهی سریعتر از نوع دلتا گسترش می‌یابد. و احتمال آن وجود دارد افرادی که واکسین شده و یا بهبود یافته اند دوباره به اومیکرون مبتلا شوند.”

سازمان صحی جهان همچنین هشدار می دهد که توزیع نا عادلانه واکسین در جهان می تواند به طولانی شدن ویروس کرونا در جهان بی انجامد.

تدروس آدهانوم؛ رئیس سازمان صحی جهان:

“اگر میخواهیم به همه گیری درسال آینده پایان دهیم باید از توزیع عادلانه واکسین در کشورها اطمینان حاصل کنیم و ۷۰ درصد جمعیت کشورها باید تا نیمه سال ۲۰۲۲ میلادی واکسین شود. “

از سویی دیگر مقام های صحی فدرال امریکا اعلام کردند که در یک هفته اخیر حدود ۷۰ درصد افراد مصاب به اومیکرون مبتلا است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *