کشته شدن بیش از ۱۰۰ جنگجوی وابسته به داعش در نایجریا

منابع امنیتی ناجریا و باشندگان محلی ولسوالی مارته در شمال شرق ناجریا گفته اند که بر اثر حملات قوای هوایی این کشور در هفته جاری بیش از ۱۰۰ تن از جنگجویان وابسته به داعش در شمال شرق این کشور کشته شده اند.

فرانس پرس به نقل از این منابع گزارش داده که جت‌های جنگی نایجریا دوشنبه هفته جاری(۲۹ قوس) سه پایگاه مربوط به داعش را هدف قرار داده که در آن ۱۰۰ تن به شمول فرماندهان ارشد آنان کشته شده اند.

گروه داعش در ولایت غرب افریقا درسال ۲۰۱۶ میلادی از گروه بوکرحرام جدا شد پس از آن به طرفداری از داعش در نایجریا فعالیت دارند. بوکوحرام و شاخهٔ انشعابی آن از سال ۲۰۰۹ میلادی به این‌سو،‌ همواره قوای نایجریایی را هدف حملات مرگبار قرار داده اند که در اثر این حملات، بیش از ۴۰ هزار نیرو نایجریایی کشته شده اند.

یک افسر نظامی نایجریا نیز تایید کرده است که “بیش از ۱۰۰ دهشت افگن در اثر عملیات هوایی” در ولسوالی مارته واقع در شمالشرق آن کشور کشته شده است. به گفتهٔ این افسر نظامی، این حملات هوایی پس از معلومات استخباراتی در مورد حضور شماری زیادی از “دهشت افگنان” در سه منطقه،‌ پس از برنامه‌ریزی دقیق، انجام شد.

منابع استخباراتی نایجریا گفته اند که این جنگجویان ۲۰ موتر به شمول موتر‌هایی که در مقابل ماین مقاوم است، با خود برده بودند، اما تمام این موتر‌ها در حملات هوایی از بین رفت .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *