از تلاش‌ها تا نگرانی‌ مقام‌های امریکایی در مورد کمک به مردم افغانستان

دستکم ۴۸ عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از وی خواسته اند تا برای جلوگیری از قحطی گسترده در افغانستان، زمینۀ رهایی و دسترسی به سرمایه‌های منجمد شدۀ آن کشور را فراهم کند.

در بخشی از این نامه درخواستی قانونگذاران امریکایی آمده:

“ما به خاطر نقض جدی حقوق بشری از سوی حکومت جدید افغانستان، سرکوب جامعۀ مدنی، زنان و اقلیت‌های جنسی متأسف هستیم. با این وجود، تعامل ایالات متحده با مسئولان بالفعل در افغانستان برای جلوگیری از آسیب بی‌سابقه به ده‌ها میلیون زن، کودک و غیرنظامی بیگناه افغان اساسی است.”

این قانونگذاران هشدار داده اند که اعمال تحریم‌های بیش از حد بر افغانستان خطر بروز فاجعۀ انسانی را در پی دارد و سبب خواهد شد که حکومت فعلی از تعامل با ایالات متحده امتناع ورزند.

هم‌زمان با این آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا بدون اشاره به آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان گفته که کشورش تلاش میکند تا پول بیشتر در اختیار مردم افغانستان قرار دهد.

و کشورش با سازمان‌های بین‌المللی از جمله ادارات ملل متحد و دیگر کشورها کار می‌کند تا کمک‌های بشری بیشتری در اختیار مردم افغانستان قرار بگیرد.

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا:

” ما به تازگی در آزادسازی حدود ۲۸۰ میلیون دالر از صندوق وجهی بازسازی افغانستان اشتراک کردیم. ما با جدیت می‌خواهیم تا راه ها را برای دادن پول بیشتر به اقتصاد افغانستان دریابیم، تا پول بیشتر نزد مردم باشد.”

وزیر خارجه ایالات متحده امریکا همچنان گفت که او یک گروه را ایجاد کرده تا درس‌های آموخته شده طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان را ارزیابی کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *