نخستین توزیع کمک‌های بشردوستانه عربستان سعودی به مردم افغانستان

در ادامه کمک‌های بشردوستانه کشورهای منطقه به افغانستان، امروز(چهارشنبه ۱ جدی) نخستین کمک‌های عربستان سعودی به ۲۰۰ خانواده نیازمند در کابل توزیع گردید.

این بسته‌های کمکی شامل ۱۹۷ تُن مواد خوراکی و غیرخوراکی بوده که در ۶ طیاره به افغانستان رسیده است.

با اینحال، جمعیت هلال احمر افغانی می‌گوید، تنها در ماه قوس به ۲۰ هزار خانواده در سراسر افغانستان کمک توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

این درحالی است، که کانادا و جاپان نیز هر کدام از ارسال‌ ۵۶ و ۱۰۰ میلیون دالر کمک‌های بشردوستانه‌شان به مردم افغانستان خبر داده‌اند.

سفیر عربستان در کابل نیز گفت، مردم افغانستان با وجود بحران اقتصادی به کمک‌‌های فوری بشردوستانه نیازمند هستند و عربستان برای تداوم کمک‌ها به این مردم نیازمند، تلاش خواهد کرد.

المشعل‌الشَمری؛ سفیر عربستان در افغانستان:

کمک‌های خیری و انسانی عربستان سعودی برای مردم شریف افغانستان ادامه خواهد داشت. ما این را وظیفه خود می‌دانیم تا برای ادای وجیبه برادری، اخلاقی و دینی خود برای مردم افغانستان که در مشقت و سختی هستند، کمک نماییم.

مسئولین هلال احمر نیز از جامعه جهانی می‌خواهد تا افغانستان را در وضعیت بحرانی کنونی تنها نگذارند و کمک‌هایشان را برای افغانستان تداوم بخشند.

این درحالی است که بتازگی کانادا اعلام کرده ۵۶ میلیون دالر کمک‌های اضطراری بشردوستانه را به افغانستان می‌فرستد. گزارش شده که این پول توسط صلیب سرخ برای تأمین غذا، کمک‌های اضطراری و تدارکات حفاظتی برای افراد نیازمند در افغانستان به مصرف خواهد رسید. همچنان کشور جاپان نیز گفته، ۱۰۰ میلیون دالر برای مردم افغانستان کمک می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *