اهدای کمک جمع‌آوری شده‌ی برنامه انفاق و تعاون تلویزیون تمدن برای نیازمندان بامیان

صبح امروز نمایندگی شورای علمای شیعه افغانستان در بامیان برای شماری از خانواده‌های نیازمند کمک نقدی توزیع کرد.

این کمک‌ها توسط برنامه‌ انفاق و تعاون شبکه تلویزیونی تمدن در مرکز جمع‌آوری و پس از شناسایی افراد نیازمند توسط علمای دینی در بامیان برای آنان اهداء شد.

این کمک‌ها به ازای هر خانواده ۳ هزار افغانی به حدود ۷۰ خانواده نیازمند شناسایی شده تحویل داده شد. در همین حال ۲۰ خانواده نیازمند دیگر نیز از کمک‌های شخصی نمایندگی شورای علمای بامیان بهره‌مند شدند.

دریافت‌کنندگان این کمک‌ها، ضمن ابراز خوشنودی از این عمل خیرخواهانه مردمی، از عملکرد ضعیف حکومت در عرضه خدمات به مستحقین و بی‌جاشدگان داخلی و همچنان مکانیزم توزیع کمک‌های حکومتی انتقاد کردند.  

مسئولین این شورا نیز می‌گویند: کسانی که این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند، تاهنوز از هیچ نهاد و موسسه‌‌ای کمک به دست نیاورده و در بدترین شرایط معیشتی به‌سر می‌برند.

با این همه، خواست شورای علمای بامیان از مردم و خیرین این است که با توجه به وضعیت شکننده اقتصادی مردم؛ دستگیری از نیازمندان را فراموش نکنند که کمک به نیازمندان از رسالت‌های دینی هر فرد مسلمان است.

گفتنی است که برنامه تعاون و انفاق تلویزیون تمدن پس از تحولات اخیر به منظور هماهنگی و جمع‌آوری کمک برای نیازمندان ایجاد شد و تا اکنون تعداد زیادی از خانواده‌های نیازمند از طریق این برنامه و با همکاری خیرین کمک دریافت کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *