قندهار- آغاز کار یک پروژه انکشافی با فراهم‌سازی زمینه کار برای نزدیک به هزار نفر

یک پروژه انکشافی سنگ‌کاری و پاک‌کاری در کانال احمد شاهی در ولایت قندهار افتتاح شد.

به گفته مسئولان، این پروژه برای نزدیک به یک هزار نفر به مدت شش ماه زمینه کار را فراهم می‌کند. گفتنی‌است که این پروژه با کمک مالی موسسهWFP  در همکاری با ریاست شهرداری قندهار تطبیق خواهد شد.

در این پروژه دو کانال بزرگی که از مرکز شهر قندهار می‌گذرد در مرحله اول پاک و سپس سنگ‌کاری خواهند شد. اما بیشترین اهمیت این پروژه در بخش کاریابی برای مردم است. بخصوص در شرایط بیکاری و فقری که شهروندان با آن دست و پنجه نرم می کنند. گفته می شود، در این پروژه برای بیش از ۹۰۰ نفر در یک مقطع زمانی شش ماهه زمینه کار فراهم خواهد شد.  

کارگرانی که به تازگی در این پروژه برای‌شان زمینه کار فراهم شده با شکایت از افزایش نرخ بیکاری، از اینکه برای آنان زمینه کار در اینجا فراهم شده ابراز خرسندی می کنند.

شهروندان نیز با استقبال از راه‌اندازی اینگونه پروژه‌ها، از دولت می خواهند تا این کانال‌ها را به گونه کامل اعمار کند تا مردم دیگر دچار مشکل نشوند.

این درحالیست که مشکل بیکاری به شدت این روزها دامنگیر شهروندان کشور است. تطبیق همچون پروژه‌هایی هر چند راه حل اساسی برای بیرون رفت از مشکل بیکاری شهروندان نیست، اما می تواند بخش محدودی از مشکلات آنان را برطرف کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *