حمایت حزب حراست اسلامی افغانستان از چهارمین نشست مشورتی سران و بزرگان شیعه

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در این دو سال اخیر، شورای علمای شیعه به‌ریاست جناب آیت‌الله صالحی مدرس و در ادامه راه حکیمانه و روش مسالمت‌آمیز مؤسس و رئیس فقید‌شان آیت‌الله‌العظمی محسنی(ره) به منظور ایجاد هماهنگی ممکن بین احزاب سیاسی، نهادهای اجتماعی و بزرگان شیعه افغانستان مساعی جمیله و اقدامات خیرخواهانه را انجام داده. برگزاری چهار جلسه مشورتی با دعوت از تمام احزاب، سازمان‌های اجتماعی و شخصیت‌های بارز و مؤثر شیعه و میزبانی این جلسات در سال گذشته و امسال از جانب شورای‌علمای شیعه خدمتی درخور تحسین و شایسته تقدیر است.

چهارمین جلسه مشورتی که با تلاش‌های پیگیرانه شورای علما به تاریخ شش جدی سال جاری دایر گردید و مسئولین احزاب یا نمایندگان‌شان و دیگر نخبگان مردم شیعه در آن شرکت و در امور مورد علاقه همه ابراز نظر نمودند و در ختم جلسه، قطعنامه پرمحتوا مشتمل بر دیدگاه و مطالبات اساسی جامعه شیعه از امارت اسلامی افغانستان تصویب و صادر گردید، اقدام مفید و بجا دانسته می‌شود.

حزب حراست اسلامی افغانستان که همواره مشی مسالمت‌آمیز و معتدل داشته و از تحریک احساسات و جنجال‌آفرینی پرهیز نموده و در مسایل داخلی کشور خواهان تفاهم و مذاکره می‌باشد.

از بذل مساعی خیرخواهانه و ایثارگرانه شورای علمای شیعه قدردانی و ابراز سپاس کرده، از مندرجات قطعنامه پایانی چهارمین جلسه مشورتی سران و بزرگان شیعه که دیدگاه و مطالبات اصولی شیعیان افغانستان در آن انعکاس یافته، جداً و قویاً حمایت می‌کند.

حزب حراست اسلامی افغانستان که همیشه درپی تحصیل منافع و مصالح واقعی مردم است و اتحاد و یکپارچگی ملت مسلمان و شریف افغانستان و هماهنگی و یک‌صدایی جامعه شیعه را از آرزوهای دیرینه و بسیار مهم خود می‌داند، باور دارد اگر احزاب، نهادها، بزرگان و نخبگان شیعه افغانستان با محوریت شورای علمای شیعه، دیدگاه واحدی را بیان کنند و مطالبات برحق مردم شیعه را با صورت توحید شده، با مقامات صاحب صلاحیت امارت اسلامی مطرح نمایند، زمینه پذیرفته شدن و عملی گردیدن آنها بیشتر و بهتر آماده خواهد شد.

و من‌الله التوفیق

حزب حراست اسلامی افغانستان

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *