هشدار دوباره امریکا از حمله احتمالی روسیه بر اوکراین

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا می ‎گوید، در گفتگو با همتای روسی‌اش به او هشدار داده، در صورت اقدامات بیشتر علیه اوکراین، مسکو با اقدامات جدی امریکا روبرو خواهد شد.

بایدن گفت، در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین، تحریم‌های سنگین اقتصادی بر مسکو وضع خواهد شد و حضور نظامی امریکا و ناتو در اروپا را افزایش خواهد داد.

در همین حال، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام سال‌نو میلادی می‌گوید، روس‌ها آموخته اند که با چالش‌ها کنار بیایند، او افزود: “امید به تغییرات خوب اکنون همه ما را متحد کرده است، اما ما می دانیم که نمی توان بدون مشکل بود و از تجربه رویدادهای سال گذشته استفاده می‌کنیم ما یاد گرفته‌ایم که با چالش‌ها کنار بیاییم.

با اینحال، امریکا درحال رایزنی با متحدان در سازمان ناتو است، وزیر خارجه امریکا در روزهای گذشته با وزیران خارجه، کانادا، ایتالیا، و دبیرکل ناتو گفتگوی تلفنی کرده است.

محور این گفتگوها جلوگیری از اقدامات بیشتر روسیه در خاک اوکراین گفته شد.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید، دوطرف گفته آماده جلوگیری از تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین و گفتگوهای معنی دار با جانب روسیه است.

از سویی هم ند پرایس؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا می گوید: “ناتو برای جلوگیری از تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین متحد می‌ماند، ولی در عین حال آماده گفتگوی معنادار با روسیه است. “

با اینحال در یک ماه اخیر روسیه و اوکراین نیروهایش را در نقاط مرزی بیشتر کرده و دو کشور یک دیگر را به اقدامات تحریک آمیز متهم می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *