قندهار- گرامیداشت از ایام سوگواری دختر رسول گرامی اسلام حضرت فاطمه (س)

این روزها همزمان است با رحلت بزرگترین بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) .

بانویی که دختر بزرگترین پیام رسان وحی الهی و رحمت اللعالمین(ص) است. ایشان کسی هستند که خداوند تبارک وتعالی ذریه پیامبر مکرم اسلام را از طریق وی ادامه داد. تا زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نماند.

به همین مناسبت از ایام فاطمیه و رحلت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع فاطمیه قندهار گرامیداشت گردید.

در این مراسم سخنرانان با ذکر سجایای اخلاقی دختر نبی اکرم و نقش بزرگ این بانوی گرامی اسلام در گسترش و تبلیغ دین مبین اسلام گفتند، وظیفه مسلمانان است تا با پیروی از از بزرگان دینی، جامعه را به سمت خدامحوری سوق داده و شخصیت‌هایی چون حضرت فاطمه زهرا را الگو و سرمشق شان قرار دهند.

سخنران در رابطه به فضیلت و مقام فاطمه زهرا(س) برای حاضرین سخنرانی کردند. آنها با یاد آوری احادیثی در فضیلت و کرامت حضرت زهرا (س) گفتند، مسلمانان می‌توانند از شخصیت‌های بزرگ صدر اسلام الگو گرفته و در جوامع اسلامی نقش آفرینی کنند.

در این مراسم همچنین گفته شد، در دورانی که تبلیغات گسترده غربی‌ها برای کمرنگ کردن مسایل اسلامی و ارزش‌های دینی با شدت ادامه دارد، الگو گیری از دختر نبی مکرم اسلام و عمل به آموزه‌های ارزشی می‌تواند جهان اسلام را از مخاطرات تبلیغات سوء رهانیده و برای گسترش ارزشهای اسلامی موثر باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *