دبیرکل سازمان ملل: ماه گذشته به ۷ میلیون نفر در افغانستان کمک شده است

آنتونیو گوتریش دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید، در یک ماه گذشته دستکم هفت میلیون نفر در افغانستان کمک‌های بشردوستانه را دریافت کرده‌‌اند. دبیر کل سازمان ملل در توییترش نوشته که این سازمان در همکاری با دیگر سازمان‌های کمک‌رسان از مردم افغانستان با ارایه کمک‌های بشردوستانه حمایت کرده است. آنتونیو گوتریش صفحه توییتر خود نوشته: “در یک ماه گذشته دستکم هفت میلیون نفر در افغانستان کمک‌های بشردوستانه دریافت کرده‌‌اند، زمستان سختی در پیش‌روست، انتظار داریم که ارایه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان از سوی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل ادامه یابد. “

وضعیت اقتصادی افغانستان پس از سقوط حکومت پیشین وخیم و به تعقیب آن با مسدود شدن دارایی‌های افغانستان از سوی امریکا، وضعیت بدتر شد، وضعیتی که حالا هر لحظه بسوی فاجعه در حرکت است. با این وضعیت کمیته صلیب سرخ از جامعه جهانی خواسته، که برای رهایی پول‌های مسدود شده افغانستان میانجی‌گری کند این کمیته گفته: “در حال حاضر مشکل اصلی افغانستان کمبود پول نقد است، این مشکل عمومی است و کسانی‌که اکنون در افغانستان حاکم هستند هم از این وضعیت در امان نیستند. آنچه برای آینده لازم است این است که جامعه جهانی در وارد کردن پول نقد به اقتصاد افغانستان انعطاف نشان دهد. معاشات کارمندان دولتی باید پرداخت شود، برای احیای اقتصاد، بخش خصوصی باید یک سیستم بانکی کارآمد داشته باشد تا مردم بیشتر در فقر قرار نگیرند.”

این اظهارات در حالی مطرح شده است که با فرارسیدن زمستان سرد، شمار زیادی از مردم به دلیل فقر، گرسنه‌گی و عدم دسترسی به مواد سوخت زمستان، در خطر مرگ قرار دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *