کشتار حدود ۲۰۰ روستایی، در ایالت زامفارای نایجریا، توسط راهزنان مسلح

در پی حمله گروهی از افراد مسلح نقاب پوش به چندین روستا در شمال غربی کشور نایجریا،”منطقه زامفارا”، حداقل ۲۰۰ نفر از اهالی این روستا کشته شدند

ساکنان محلی حضور ۳۰۰ نفر موترسایکل سوار مسلح را تأیید می‌کنند. پس از یورش این افراد به ۹ روستا در این منطقه، نزدیک به ۲۰۰ نفر از مردم کشته و اجساد بیشترشان مسلح شد، آنها بیشتر خانه‌ها را سوزاندند و در حدود ۲ هزار رأس گاو نیز به سرقت رفته است.

شاهدان عینی می‌گویند: آنان (مهاجمان مسلح) هر کسی را که می‌دیدند به سویش شلیک می‌کردند.  

گفته می‌شود این واکنشی بسیار خشن از سوی شورشیان در پاسخ به حمله هوایی روز دوشنبه هفته گذشته ارتش نایجریا به مواضع این گروه‌ها در مناطق جنگلی صورت گرفته بود، باشد.

دولت نایجریا سال‌هاست که در این منطقه با شورشیان مسلح در حال جنگ است و در آخرین اقدام‌ش در روز چهارشنبه، رسماً راهزنان را “تروریست” خوانده و به نیروهای نظامی این کشور اجازه اعمال محدودیت‌های بیشتر برای غلبه بر آنها را داده است.

محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نایجریا نیز به مردم این مناطق اطمینان داد که آنها را تنها رها نخواهد کرد و گفت: ” این دولت آنها را به سرنوشت خود رها نخواهد کرد، زیرا ما بیش از هر زمان دیگری مصمم هستیم که از شر این قانون شکنان خلاص شویم.”

نیروهای مسلح نایجریا این هفته از کشته شدن ۵۳۷ “راهزن مسلح و سایر عناصر جنایتکار” و بازداشت ۳۷۴ تن دیگر از آنها خبر دادند.

گروه‌های تبهکار و شبه نظامیان مسلح که بصورت شبکه‌ای در بیشتر مناطق این کشور فعالیت می‌کنند، در بسیاری از موارد اقدام به دزدین اموال و حیوانات مردم عادی کرده و در ازای پس دادن آنها، اقدام به باج‌گیری و در صورت مقاومت مردم، به سادگی آنها را می‌کشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *