‌تاخت‌وتاز سویه “اومیکرون” کرونا در کانادا

با انتشار وسیع سویه جدید کرونا در جهان، اکنون کانادا هم از افزایش قابل توجه مبتلایان به این ویروس در خاک خود، ابراز نگرانی کرده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت صحت فدرال این کشور منتشر شد آمده است؛ که ۷۷۷ هزار و ۶۰۹ مورد تازه ابتلا به سویه اومیکرون فقط در ۴۰ روز گذشته به ثبت رسیده است، که این میزان از کل موارد ابتلای ثبت شده در سال ۲۰۲۰ میلادی بیشتر است.

این درحالی است که میزان مجموعی مبتلایان به کرونا در کانادا از زمان آغاز همه‌گیری در سال ۲۰۲۰ تا اکنون به ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۲۸۰ نفر رسیده و از این میان ۳۰ هزار و ۸۶۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. تنها در هفته گذشته جمعاً ۴۷۹ نفر در این کشور قربانی کرونا شده‌اند.

با این وجود جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با اشاره به در دسترس بودن میزان کافی واکسین برای واکسیناسیون عمومی در این کشور از مسئولان خواست تا شرایط را برای تسریع این روند محیا سازند.

در حال حاضر ۳۱۱,۲۱۱,۴۱۵ مورد ابتلا به کرونا در جهان به ثبت رسیده و از این میان ۵,۵۱۲,۹۶۹ تن نیز جان خود را از دست داده‌ و ۲۶۰,۷۸۹,۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

امریکا با ۶۲,۶۶۱,۲۷۲ مبتلا و ۸۶۱,۳۳۶ قربانی در صدر جدول بالاترین آمار مبتلایان در جهان قرار گرفته و پس از این کشور، هند با ۳۵,۸۷۵,۷۹۰ نفر مبتلا و ۴۸۴,۲۱۳ قربانی در مقام دوم و کشور برازیل نیز با ۲۲,۵۵۸,۶۹۵ مبتلا و ۶۲۰,۱۴۲ فوتی در جایگاه سوم، قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *