خواسته‌های شورای علما و کمیسیون مردمی بامیان از حکومت

شورای علمای بامیان و کمیسیون مردمی این ولایت در دیدار با والی بامیان از او خواسته تا مطالبات شان را به مسئولان حکومتی در کابل برساند.

ارائه پاسخ روشن به خواسته‌های شورای علمای شیعه کشور، استفاده از کادرهای اهل تشیع در نهادهای دولتی و توزیع عادلانه کمک‌های بشردوستانه در میان مردم از جمله این خواسته‌هاست.

ملا عبدالله سرحدی؛ والی بامیان

در همین حال والی بامیان از تلاش‌ها برای ایجاد محاکم جداگانه برای اهل تشیع در بامیان خبرداده است.

شورای علمای شیعه در برنامه‌های مختلفی این خواسته‌ها را مطرح کرده است اما تاکنون پاسخ روشنی از جانب مسئولان حکومتی دریافت نکرده‌اند.

حکومت فراگیر و همه شمول، تداوم رسمیت مذهب جعفری، نقش معنی دار اهل تشیع در بدنه حکومت، رعایت حقوق بشر و حقوق زنان و همچنین تدوین قانون اساسی اسلامی از مواردی اند که در آخرین نشست مشورتی شورای علمای شیعه با نمایندگان اقشار مختلف جامعه مطرح شد.

حالا یک‌بار دیگر بامیانی ها در دیدار با والی این ولایت از این موضع گیری شورای علمای شیعه حمایت کرده و بر عملی شدن مطالبات اهل تشیع از جانب حکومت تاکید می‌کنند.

والی بامیان نیز در این نشست از تلاش‌هایی برای ایجاد محاکم جداگانه برای اهل تشیع در بامیان خبر داده و وعده سپرد که در  این زمینه تلاش می‌کند.

در پایان هم یک جلد کتاب نهج‌البلاغه که حاوی خطبه‌های حضرت علی “ع” در مورد حکومت‌داری اسلامی است از سوی شورای علمای شیعه بامیان به والی این ولایت اهداء شد تا از توصیه‌های حضرت علی”ع” در راستای تامین عدالت در حکومت خویش بهره‌مند گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *