هک شدن ۷۰ وب سایت دولتی اوکراین در حملات سایبری

مقامات دولتی اوکراین روز گذشته از یک رشته حملات گسترده سایبری بر وب سایت‌های دولتی این کشور که منجر به هک و غیرفعال شدن چندین پایگاه اینترنتی شد، خبر دادند.

بر طبق اطلاعات موجود، نزدیک به ۷۰ وب سایت دولتی از جمله؛ شورای امنیت، کابینه وزیران، وزارت خارجه، وزارت دفاع و چندین سفارتخانه در دیگر کشورها هک شده و از دسترس خارج شدند.

این حمله بر پایگاه‌های اینترنتی، تاسیسات و نهادهای دولتی اوکراین در حالی صورت گرفته است که گفتگوها بین کشورهای غربی و روسیه بر سر اوکراین بی نتیجه خاتمه یافت.

اگرچه تا هنوز اوکراین واکنشی به این موضوع نشان نداده، اما؛ انگشت اتهام به سوی روسیه نشانه رفته است.

بر روی صفحه اصلی وب سایت‌های هک شده پیام تهدیدآمیزی خطاب به اوکراینی‌ها با مضمون: ” برای اتفاقات بدتر آماده شوید” بارگذاری شده بود.

در این پیام به سه زبان اوکراینی، روسی و پولندی نوشته شده بود: “اوکراینی‌ها! تمام اطلاعات شخصی شما در شبکه عامه پخش شد. تمام اطلاعات کمپیوتر از بین رفته است، بازیابی آن غیرممکن است.”

در پی این رویداد دولت اوکراین تعداد دیگری از وب سایت‌های مربوط به نهادهای دولتی خود را به منظور جلوگیری از حمله‌های سایبری بعدی، غیرفعال کرد.

تنش میان روسیه و اوکراین بر سر پذیرفته شدن عضویت اوکراین در ناتو، وارد فاز جدیدی شده است.

روسیه عضویت اوکراین در ناتو را به منزله استقرار نیروهای ناتو در پشت مرزهای کشورش قلمداد و در مقابل آن مواضع سختگیرانه‌ای را اتخاذ کرده است.    

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *