دستگیری گروهی از هکرها از سوی روسیه به درخواست امریکا

امریکا از تلاش‌های روسیه مبنی بر دستگیری گروهی از هکرها استقبال کرده است.

اداره امنیت فدرال روسیه پیشتر اعلام کرد که به درخواست امریکا ۱۴ عضو یک باند بدنام هکران را دستگیر کرده است.

مقام‌های امریکایی گفته که دربین این افراد شخصی هم شامل است که درسال گذشته قصد حمله مشکوک انترنتی علیه یک پاپلاین گاز امریکا را داشت که موفق نشد.

با این حال، اوکراین دو روز پیش، از هک شدن تمامی سایت‌های دولتی این کشور خبر داده بود.

پیشتر و در ماه نوامبر آمریکا اعلام کرده بود به هر طرفی که اطلاعاتی دهد که منجر به شناسایی و یا پیداکردن مکان افرادی که دارای موقعیت کلیدی در گروه هکری «REvil» شوند، تا ده میلیون دلار پاداش خواهد داد. این گروه هکری که در روسیه مستقر بود، با تهدید طرف‌ها به انتشار اطلاعات در پایگاه خود، خواهان باج از آن‌ها می‌شد. این گروه از قربانیان خود درخواست ۷۰ میلیون دلار باج کرده بود.

روسیه نزدیک به 6 میلیون دلار پول، ۶۰۰ هزار دلار رمز ارز، چندین کامپیوتر و ۲۰ ماشین مدل بالا از این گروه ضبط کرده است. افراد بازداشتی حالا مطابق با قوانین روسیه با اتهام گردش غیرقانونی اشکال مختلف پول روبرو هستند. اسامی این افراد هنوز اعلام نشده است.

گروه REvil تیر ماه امسال به شرکت نرم‌افزاری Kaseya حمله کرد و فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت آمریکایی را تحت تاثیر قرار داد.

دستگیری این هکرها در شرایطی اتفاق افتاده که مقامات آمریکا و روسیه هفته گذشته بر سر استقرار نیروهای روس در نزدیکی مرز اوکراین با هم گفتگو کرده بودند. اگرچه مقام دولت بایدن معتقد است که این دستگیری‌ها ارتباطی به گفتگوها نداشته، اما برخی تحلیلگران باور دارند که آمریکا و روسیه برای اولین بار در هشت سال اخیر در این عملیات با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *