اجباری شدن واکسیناسیون ضد کرونا در اتریش

دولت اتریش روز گذشته اعلام کرد؛ بر اساس قانون جدید که از اول ماه آینده میلادی (فبروری) لازم الاجرا خواهد بود، واکسیناسیون در برابر کرونا برای تمامی افراد بزرگ‌سال اجباری می‌شود.

بدین ترتیب اتریش اولین کشور اروپایی خواهد بود که طرح واکسیناسیون اجباری را اجرا می‌کند.

کارل نهامر، صدراعظم اتریش، روز گذشته در وین، این پروژه را منطبق با قانون اساسی خواند و آن را حساس توصیف کرد. وی در ادامه گفت؛ انتظار دارد که تمامی افراد “سرکش” تا اواسط ماه مارچ آینده واکسینه شوند. او اضافه کرد، پس از طی این دوره‌ی زمانی، واکسینه نشدن در برابر کووید نوزده، جرم محسوب شده و کسانی که در برابر این قانون ایستادگی کنند، با جریمه‌های صعودی از ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۶۰۰ یورو روبرو خواهند بود.

این تصمیم دولت اتریش در حالی اجرایی می‌شود که وین پایتخت این کشور، روز شنبه نیز همچون هفته‌های گذشته شاهد گردهمایی اعتراضی ۲۷ هزار نفری در مخالفت با محدودیت‌های کرونایی بود.

تاکنون ۷۱٫۵ درصد مردم این کشور، یک دُز واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند که در مقایسه با ۷۹٫۵ درصد در فرانسه و ۸۳ درصد در دنمارک این پایین‌ترین میزان واکسیناسیون در میان کشورهای اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

پیشتر در دیگر کشورهای جهان چون؛ تاجیکستان، ترکمنستان، اندونزی، اکوادور و ایالات فدرال میکرونزی، واکسیناسیون بزرگ‌سالان اجباری اعلام شده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *