ذبیح‌الله مجاهد: به‌زودی یک هیئت بلندرتبه پاکستانی به کابل می‌آیند

قرار است یک هیئت بلند رتبه پاکستان به‌ رهبری مُعید یوسف، مشاور امنیت ملی این کشور به‌ زودی از افغانستان دیدار کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت گفته که آنها در نظر دارند تا در جریان بازدید هیئت پاکستانی از افغانستان در مورد مسایل مهم از جمله ترانزیت میان دو کشور، صدور ویزه به افغانها به ویژه مریضان و مسایل مربوط به مهاجرین افغان مستقر در پاکستان گفتگو کنند.

اما شماری از منابع می‌گویند که هدف سفر مقام‌های پاکستانی به کابل، بیشتر بر سر حل تنش‌های پیش آمده بر سر خط مرزی، متمرکز خواهد بود.

هرچند سخنگویان حکومت در مورد تاریخ دقیق آمدن مُعید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان با هیات همراهش به افغانستان به رسانه‌ها چیزی نگفته، اما رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده که هیات بلند رتبه پاکستانی فردا(سه شنبه ۲۸ جدی) و پس فردا از کابل دیدن خواهند کرد.

آن طرف‌تر نیز شماری از آگاهان باور دیگری از سفر مقام‌های پاکستانی به کابل دارند، حل تنش‌های مرزی میان اسلام آباد و کابل.

از سویی‌هم سفر هیئت پاکستانی به کابل درحالی قرار است صورت گیرد که به تازگی اظهارات عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان در مورد فرستادن نیروی بشری به افغانستان جنجال بر انگیز شد. تا جایی‌که از مقام‌های کنونی حکومت گرفته تا مقام‌های پیشین در مورد اظهارات او واکنش تند نشان دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *